PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Otwarcie jednego dyskontu to zamknięcie nawet pięciu małych sklepów

Autor: Gazeta.pl Pieniądze 1 lipca 2013 09:08

Na polskim rynku jest około 78 tys. małych i średnich sklepów spożywczych, z czego około 48 tys. należy do jakiejś sieci. Małym sklepom, w których codziennie można zrobić podstawowe zakupy, jest coraz trudniej przetrwać na rynku. Jednym z ratunków przed bankructwem jest otrzymanie logo znanej sieci - każdego roku decydują się na to tysiące małych punktów handlowych - informuje Gazeta.pl Pieniądze.

Jak podaje Gazeta.pl Pieniądze, z badań AC Nielsen z początku tego roku wynika, że 90 proc. Polaków robi zakupy w sklepach osiedlowych, a blisko 40 proc. odwiedza je codziennie. Mimo to liczba małych osiedlowych sklepików stale spada. Według prognoz Euromonitor International liczba małych sklepów może się zmniejszyć w Polsce do 30 tys. w 2025 roku. Skąd takie złe prognozy? Małym sklepom jest coraz trudniej walczyć z międzynarodowymi koncernami, które w ostatnich latach rozpoczęły agresywne kampanie polegające na oferowaniu wyjątkowo niskich cen. Przed kilkoma dniami nową akcję ogłosiła sieć Intermarche, która obniżyła ceny wybranych produktów nawet o 40 proc.

Jednak główne zagrożenie dla sklepów sektora tradycyjnego handlu (w tym również dla sieci franczyzowych) stwarzają obecnie dyskonty. Otwarcie jednej placówki dyskontowej powoduje zamknięcie średnio od trzech do pięciu sklepów tradycyjnych - czytamy w Gazeta.pl Pieniądze.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.