Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Pedro Martinho: Pomimo niesprzyjających warunków sklepy Eurocashu rosły szybciej niż rynek

Autor: www.dlahandlu.pl 7 stycznia 2015 10:25

Pedro Martinho: Pomimo niesprzyjających warunków sklepy Eurocashu rosły szybciej niż rynek

2014 rok był dość trudnym okresem dla branży FMCG m.in. ze względu na niesprzyjające otoczenie gospodarcze, utrzymujące się słabe nastroje konsumentów i presję konkurencyjną. Do tego dochodzi obserwowana w ostatnich miesiącach deflacja cen żywności związana m.in. z ograniczeniem możliwości eksportowych na rynki wschodnie. W takich warunkach małe i średnie sklepy, które są głównymi klientami Grupy Eurocash, radzą sobie nadzwyczaj dobrze. Segment ten rósł w ostatnich 12 miesiącach nie tylko szybciej niż hipermarkety, które pozostawały w trendzie spadkowym, ale również szybciej niż cały rynek- mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.

Warto też podkreślić, że wzrosty sprzedaży w segmencie małych i średnich sklepów były porównywalne z dyskontami, które do tej pory rosły znacznie szybciej niż inne formaty. W naszym przekonaniu, wyhamowanie tempa rozwoju dyskontów świadczy o zbliżającym się nasyceniu polskiego rynku takimi placówkami. Najszybciej rozwijającym się obecnie formatem są natomiast sklepy typu convenience. To właśnie takie placówki, obok małych supermarketów, powinno się klasyfikować jako nowoczesny handel.

Dla Grupy Eurocash mijający rok był okresem wytężonej pracy związanej m.in. z integracją Eurocash Dystrybucja, czyli dawnego Tradisu, w ramach całej grupy, oraz intensyfikacją działań zmierzających do systematycznej poprawy pozycji konkurencyjnej naszych klientów. Działania te obejmowały m.in. przeprowadzenie drugiej edycji Megaloterii, która jest pierwszą w polskim handlu akcją promocyjną na tak dużą skalę. Uczestniczyło w niej ponad 8 tysięcy sklepów funkcjonujących w ramach sześciu sieci franczyzowych organizowanych przez Grupę Eurocash, a w obu edycjach konkursu (tj. od września 2013 r.) do szczęśliwych laureatów trafiło 200 samochodów osobowych.

Odpowiedzią Eurocash na te trudne czasy były innowacje, inwestycje i obniżanie kosztów. W ostatnim roku wprowadziliśmy na rynek nowe formaty, takie jak sklepy kosmetyczne Kontigo, czy convenience 1minute. Razem z PKN Orlen opracowujemy koncept małego supermarketu na stacji benzynowej. Zainwestowaliśmy w największego sprzedawcę prasy w Polsce, prowadzącego salony prasowe convenience - InMedio. Na sam koniec roku zainwestowaliśmy również w perspektywiczny biznes sprzedaży internetowej, poprzez stanie się udziałowcem Frisco, największego w tym segmencie operatora spożywczego w Warszawie. Połączyliśmy naszą spółkę KDWT, dystrybutora produktów impulsowych z częścią Kolportera odpowiedzialną za dystrybucję papierosów, tworząc dzięki temu największego dystrybutora produktów impulsowych w Polsce. Jesteśmy przekonani, że obniżanie kosztów i wynikająca z tego rosnąca efektywność, przekładają się na zwiększenie konkurencyjności naszych klientów.

Dynamicznie rozwijamy także nasze sieci franczyzowe - liczba sklepów abc na koniec III kwartału 2014 r. liczyła już ponad 6.600 placówek, a sieć Delikatesy Centrum - 938 lokalizacji.

Jeśli chodzi o perspektywy na 2015 r., to w nadchodzących kwartałach nie spodziewamy się istotnej poprawy na rynku, choć jesteśmy przekonani, że nasi klienci - małe i średnie sklepy - będą dalej relatywnie silni na tle całego rynku i innych formatów handlu. Presja konkurencyjna pozostanie stałym elementem w branży FMCG. W tej sytuacji będziemy dalej wspierać naszych klientów, zacieśniając z nimi współpracę, i jednocześnie kontynuować reorganizację i konsolidację Grupy Eurocash, dążąc do dalszej optymalizacji kosztów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Kuba 2015-01-07 15:43:26

    ... nie mówi się: "Na SAMEM koniec roku" tylko mówi się (lub pisze - jak kto woli): "Na SAM koniec roku" - jesteśmy w Polsce panie Martinho.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,07

  • Min

    3,23

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.