PGS odnotowuje 15-proc. wzrost sprzedaży piwa

Autor: www.dlahandlu.pl 3 lutego 2017 10:05

PGS odnotowuje 15-proc. wzrost sprzedaży piwa fot. shutterstock

Nawet co druga złotówka wydawana przez Polaków na alkohol przypada na piwo, wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Piwo jest również najważniejszą kategorią napojów, z wartością przekraczającą 15 mld złotych. Polska Grupa Supermarketów zamierza to wykorzystać.

- Od zeszłego roku obserwujemy wzrost sprzedaży alkoholi niskoprocentowych w sklepach Polskiej Grupy Supermarketów. Zarówno piwa jak i cydry stają się coraz powszechniejszym wyborem naszych
klientów, w szczególności w okresie wiosennym i letnim - twierdzi Przemysław Gaszewski, Dyrektor Handlowy w Polskiej Grupie Supermarketów.

Choć według dostępnych danych produkcja piwa w zeszłym roku wzrosła zaledwie o 0,5%, Polska Grupa Supermarketów odnotowała ponad 15% wzrost sprzedaży piw w stosunku do roku 2015. Jak zauważają przedstawiciele Grupy, tego typu wzrosty zmusiły firmę do szczegółowego przeanalizowania zachowań konsumenckich.

Analiza danych sprzedażowych potwierdza ogólnopolskie trendy, z których wynika, że najszybciej rosnącą kategorią są piwa smakowe i bezalkoholowe. Polacy coraz częściej sięgają po piwne
specjalności, nie będące typowymi lagerami, które w latach 90. zalały polski rynek, jednocześnie usuwając z rynku inne style.

- Konsumenci stale poszukują nowych marek, które sprostałyby ich coraz wyższym oczekiwaniom. W związku z tym planujemy poszerzyć naszą ofertę skierowaną do piwoszy. Od pewnego czasu importujemy zagraniczne marki piwna z wyższego segmentu cenowego. Wprowadziliśmy
też polskie marki niszowe – regionalne i rzemieślnicze  - mówi Gaszewski.

- Jednocześnie PGS ograniczyła współpracę z jednym z wiodących, międzynarodowych producentów piwa, którego niespójna polityka cenowa wyraźnie faworyzowała sieci dyskontowe kosztem polskich detalistów i hurtowników - podaje sieć.

Chociaż „jasne pełne” wciąż jest najchętniej wybieranym rodzajem, najdynamiczniej rozwijającymi się kategoriami są piwa smakowe oraz te o obniżonej zawartości alkoholu. Pomimo obserwowanych w ostatnich latach spadków kategorii piw mocnych, Grupa - uwzględniając coraz częstsze kierowanie się patriotyzmem konsumenckim - dostrzega szansę wzrostową dla porterów bałtyckich, będących piwnym specjałem Polski. W Polsce coraz ważniejszą rolę odgrywają również mniejsze browary, oferujące wysoką jakość produktu oraz zagraniczne (w szczególności belgijskie, niemieckie i
czeskie) marki oferujące bardziej wyrazisty smak.

Z analiz Polskiej Grupy Supermarketów wynika również, że coraz większy odsetek klientów – w szczególności w dużych miastach – gotowy jest zapłacić powyżej 5 złotych za półlitrową
butelkę „złotego trunku”.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.