PGS odnotowuje 15-proc. wzrost sprzedaży piwa

Autor: www.dlahandlu.pl 3 lutego 2017 10:05

PGS odnotowuje 15-proc. wzrost sprzedaży piwa fot. shutterstock

Nawet co druga złotówka wydawana przez Polaków na alkohol przypada na piwo, wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Piwo jest również najważniejszą kategorią napojów, z wartością przekraczającą 15 mld złotych. Polska Grupa Supermarketów zamierza to wykorzystać.

- Od zeszłego roku obserwujemy wzrost sprzedaży alkoholi niskoprocentowych w sklepach Polskiej Grupy Supermarketów. Zarówno piwa jak i cydry stają się coraz powszechniejszym wyborem naszych
klientów, w szczególności w okresie wiosennym i letnim - twierdzi Przemysław Gaszewski, Dyrektor Handlowy w Polskiej Grupie Supermarketów.

Choć według dostępnych danych produkcja piwa w zeszłym roku wzrosła zaledwie o 0,5%, Polska Grupa Supermarketów odnotowała ponad 15% wzrost sprzedaży piw w stosunku do roku 2015. Jak zauważają przedstawiciele Grupy, tego typu wzrosty zmusiły firmę do szczegółowego przeanalizowania zachowań konsumenckich.

Analiza danych sprzedażowych potwierdza ogólnopolskie trendy, z których wynika, że najszybciej rosnącą kategorią są piwa smakowe i bezalkoholowe. Polacy coraz częściej sięgają po piwne
specjalności, nie będące typowymi lagerami, które w latach 90. zalały polski rynek, jednocześnie usuwając z rynku inne style.

- Konsumenci stale poszukują nowych marek, które sprostałyby ich coraz wyższym oczekiwaniom. W związku z tym planujemy poszerzyć naszą ofertę skierowaną do piwoszy. Od pewnego czasu importujemy zagraniczne marki piwna z wyższego segmentu cenowego. Wprowadziliśmy
też polskie marki niszowe – regionalne i rzemieślnicze  - mówi Gaszewski.

- Jednocześnie PGS ograniczyła współpracę z jednym z wiodących, międzynarodowych producentów piwa, którego niespójna polityka cenowa wyraźnie faworyzowała sieci dyskontowe kosztem polskich detalistów i hurtowników - podaje sieć.

Chociaż „jasne pełne” wciąż jest najchętniej wybieranym rodzajem, najdynamiczniej rozwijającymi się kategoriami są piwa smakowe oraz te o obniżonej zawartości alkoholu. Pomimo obserwowanych w ostatnich latach spadków kategorii piw mocnych, Grupa - uwzględniając coraz częstsze kierowanie się patriotyzmem konsumenckim - dostrzega szansę wzrostową dla porterów bałtyckich, będących piwnym specjałem Polski. W Polsce coraz ważniejszą rolę odgrywają również mniejsze browary, oferujące wysoką jakość produktu oraz zagraniczne (w szczególności belgijskie, niemieckie i
czeskie) marki oferujące bardziej wyrazisty smak.

Z analiz Polskiej Grupy Supermarketów wynika również, że coraz większy odsetek klientów – w szczególności w dużych miastach – gotowy jest zapłacić powyżej 5 złotych za półlitrową
butelkę „złotego trunku”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    4,89

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane