Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

PIH: Nowe przepisy dotyczące sprzedaży alkoholu ciosem dla małych sklepów

Autor: dlahandlu.pl 6 lipca 2015 12:51

Władze Warszawy podjęły uchwały zmniejszające o 150 liczbę punktów sprzedaży alkoholu powyżej 4,5 proc. i odsunięcie ich o 100 metrów od obiektów chronionych (m.in. żłobków, przedszkoli).

- Przepisy te są ciosem dla sklepów, zwłaszcza tych mniejszych. Niektórzy sprzedawcy właśnie się dowiedzieli, że zmiany te ich dotyczą i będą musieli zrezygnować ze sprzedaży alkoholu, co wiąże się ze znacznym zmniejszeniem obrotów, zmianą specyfiki sklepu czy nawet jego zamknięciem – zauważa Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Przemysł spirytusowy stwarza w Polsce ok. 89 tys. pośrednich miejsc pracy.

- Po raz kolejny podejmuje się decyzje nie mające wpływu na konsumpcję, a jedynie utrudnia się funkcjonowanie handlu zgodnego z prawem.  Każde ograniczenia legalnej sprzedaży to ukłon w stronę szarej strefy, gdzie można kupić alkohol niewiadomego pochodzenia i jest on sprzedawany również nieletnim. Ponadto same władze Warszawy przyznają, że zmiany będą uderzeniem w budżet miasta, ponieważ zmniejszą się wpływy z tytułu podatków, część z tych pieniędzy może trafić do nielegalnych sprzedawców. Warto angażować się w edukowanie społeczeństwa, a nie zakazywanie – komentuje Joanna Chilicka.

Rada Miasta Warszawy zatwierdziła uchwały zaostrzające przepisy dot. sprzedaży alkoholu w Warszawie 25 czerwca br.  Uchwały wchodzą w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Zastanawiający jest też pomysł odsuwania punktów sprzedaży alkoholu od żłobków – czy po to aby zapobiec kupowaniu alkoholu przez niemowlęta? – zastanawia się Chilicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Tadeusz Ermanowicz 2015-09-19 12:59:20

    Bywając we Włoszech w Rzymie, gdzie jest na placach tam wiele kościołów i w pobliżu nich znajdują się restauracyjki z wystawianymi na zewnątrz siedzeniami w bardzo bliskiej odległości od kościołów, przylegające wręcz do nich.Zamarło by tam życie turystyczne, bo jest tam mnogość objektów sakralnych. Podobnie jest w Angli i Francji. Wręcz w obrębie kościołow w barkach sprzedawane jest wino, kawa, piwo. To jest coś absurdalnego co się dzieje w Polscez przepisami, dlatego tak leci w dół nasza ekonomia,i upadek małych przedsiębiorstw, sklepów.

  • B. Czerwińska 2015-09-19 12:46:25

    Taki przepis prawny jest uderzeniem w małe bisnesy , a ukłonem w wielopowierzchniowy handel. Wiadomo, że piwo obecnie jest pite jako napój do posiłków w wielu domach.Zaopatrując się w małych sklepach w artykuły spozywcze np po południu, nawet po odebraniu dzieci z przedszkola, czy jadąc z pracy samochodem wpadamy do małych sklepów, aby był szbki zakup i co i nie można sobie zakupić puszki piwa czy butelki piwa do kolacji? To trzeba jechać do supermarketu- tam można!? Jaka to demokracja? Jaka to równa dbałośc o małe firmy płacące podatki? wiadomo .że klienci pojadą po zakupy do wielkich firm , bo tam można kupić nawet skrzynkę.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.