PIH: Producenci powinni lepiej traktować tradycyjny handel

www.portalspozywczy.pl 21 września 2017 11:26

PIH: Producenci powinni lepiej traktować tradycyjny handel Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu (trzeci z prawej) fot. materiały prasowe

– Zależy nam na tym, aby mali handlowcy, którzy nie są marketami i dyskontami mieli dobre warunki do współpracy i dostępu do produktów. Często producenci żywności preferują współpracę wyłącznie z dużymi graczami, zapominając o małych – powiedział Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu podczas Kongresu Pracowników Branży Piwowarskiej, który odbył się w Ministerstwie Rozwoju.

Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu poruszył wątek wprowadzania ograniczeń dotyczących sprzedaży alkoholu, które jego zdaniem uderzają zarówno w branżę, jak również sektor handlu, zwłaszcza małe, niezależne sklepy.

– Chciałem odnieść się do problemu związanego z dystrybucją piwa. Głównym kanałem sprzedaży browarów jest handel tradycyjny, a dokładnie małe sklepy, które znajdują się najbliżej naszych domów. W ubiegłym roku byliśmy świadkami poważnych rozważań, jak ograniczyć dostęp do alkoholu w handlu. Były propozycje, żeby wyłączyć niektóre sektory w miastach ze sprzedaży alkoholu lub ograniczyć sprzedaż alkoholu po godzinie 22. Takie działania są nierentowne dla handlu i powodują rozwój szarej strefy. Uważam, że do tego typu tematów związanych z ograniczaniem sprzedaży alkoholu trzeba podchodzić ostrożnie i odpowiedzialnie. Myśląc o edukacji, nie należy robić ruchów wyłącznie na poziomie ograniczenia dostępności do alkoholu – tłumaczył dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Maciej Ptaszyński zaapelował także o sprawiedliwe traktowanie dużych i małych graczy na rynku ze strony producentów.

– Z punktu widzenia handlu niezależnego piwo jest bardzo ważnym produktem i stanowi ok. 12 procent obrotów. Sprzedaje się piwo i później długo nic. Zależy nam na tym, aby mali handlowcy, którzy nie są marketami i dyskontami mieli dobre warunki do współpracy i dostępu do produktów. Często producenci żywności preferują współpracę wyłącznie z dużymi graczami, zapominając o małych. Chcemy, żeby handel niezależny był tak samo traktowany jak hipermarkety i dyskonty – podsumował Ptaszyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,22

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane