Pilsweizer rozwija sieć sprzedaży w dużych miastach

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2016 13:14

Browar Pilsweizer zwiększył produkcję i sprzedaż piwa w 2015 r. o ponad 50 proc. rok do roku. To już drugi rok z rzędu, w którym browar rośnie w tym tempie. Roczna produkcja browaru osiągnęła rekordowy poziom 10 tys. hektolitrów. Przychody browaru za 2015 r. wyniosły 4,58 mln zł netto, co również oznacza wzrost o 50 proc. rok do roku (w 2014 r. było to 3,06 mln zł).

- Rok 2015 był bardzo ważny dla naszego browaru ponieważ po osiągnięciu rentowności w 2014 r. mogliśmy dalej kontynuować dynamiczny rozwój na wielu płaszczyznach, m.in. rozbudowy sieci sprzedaży, tworzenia nowych produktów, ale i pewnych ważnych aspektów produkcji. Wiązało się to także w kilkoma ważnymi modernizacjami w browarze, co ostatecznie zadecydowało o tym, że zamknęliśmy rok 2015 niewielką stratą netto, jednak pozwoliło nam to zbudować bardzo silną pozycję wyjściową na rok 2016 i lata kolejne; m.in. jesteśmy gotowi do dalszego szybkiego zwiększania mocy produkcyjnej – mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu i członek zarządu Browaru Pilsweizer.

W 2015 r. produkcja browaru osiągnęła poziom 10 tys. hektolitrów, a plan na kolejny rok zakłada podobne tempo wzrostu i osiągnięcie na koniec 2016 r. produkcji na poziomie 15 tys. hektolitrów.

Za wzrost w 2015 r. w dużej mierze „odpowiada” rozwój sieci sprzedaży, szczególnie w dużych miastach (na czele z Warszawą i Krakowem). Dystrybucja Pilsweizera już w poprzednim roku objęła praktycznie wszystkie regiony kraju, z naciskiem na największe miasta, rok 2015 był poświęcony zarówno zwiększaniu obecności w tych miastach, jak i rozwojowi dystrybucji w nieco mniejszych ośrodkach. W 2015 roku dało się też zauważyć bardzo dynamiczne wzrosty sprzedaży w całym województwie Małopolskim, gdzie Pilsweizer jest jedynym regionalnym browarem.

- Siłą rzeczy jesteśmy w tym województwie mocno obecni od początku działalności, obserwujemy natomiast teraz, że konsumenci przez lata już przekonali się, że produkujemy dobre piwo i wręcz „żądają” od sklepów, by nasze piwa były na stałe obecne na półkach, co oczywiście przekłada się na nasz wzrost sprzedaży. Dodatkowo wprowadzenie górskich piw lokalnych - Zakopiańczyk, Piwniczańskie, Sądeckie - spowodowało także pewną modę na nasze piwa w tych miejscowościach i ich okolicach – dodaje Andrej Chovanec.



 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,39

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662