PKN Orlen ma w Polsce 1621 punktów Stop Cafe, w tym 31 sklepów convenience O!SHOP

Autor: dlahandlu.pl 20 lipca 2018 09:22

PKN Orlen ma w Polsce 1621 punktów Stop Cafe, w tym 31 sklepów convenience O!SHOP Fot. materiały prasowe PKN Orlen

PKN Orlen w II kwartale 2018 roku osiągnął najwyższy w historii wynik segmentu detalicznego w wysokości 677 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. (r/r). Łącznie wszystkie segmenty działalności wypracowały zysk operacyjny EBITDA wg LIFO na poziomie 2,1 mld zł. Dobry wynik finansowy został wypracowany pomimo realizacji zaplanowanych postojów remontowych we wszystkich rafineriach oraz trudniejszego otoczenia makroekonomicznego (r/r),, na które wpływ miała przede wszystkim drożejąca ropa naftowa. Niekorzystny wpływ makro został częściowo zrekompensowany wzrostem wolumenów sprzedaży o 2 proc. (r/r).

Segment detaliczny w II kwartale 2018 roku wypracował rekordowy rezultat EBITDA wg LIFO na poziomie 677 mln zł, przy jednoczesnym wzroście wolumenów sprzedaży o 5% (r/r).

PKN Orlen odnotował w tym czasie także wzrost udziałów na wszystkich rynkach, w tym w Czechach o 2,9 pp (r/r). W omawianym okresie Koncern dynamicznie rozwijał sieć detaliczną, która na koniec II kwartału liczyła 2782 stacji, co oznacza wzrost o 38 obiektów (r/r). Rozwijano również ofertę pozapaliwową – sieć punktów gastronomicznych liczyła łącznie 1907 obiektów (wzrost o 170 punktów r/r), w tym 1621 Stop Cafe w Polsce (włączając w to 231 sklepów convenience pod marką O!SHOP), 229 Stop Cafe w Czechach, 23 Ventus Stop Cafe na Litwie oraz 34 Star Connect w Niemczech. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.