PKN Orlen otworzy w tym roku 130 punktów Stop.Cafe oraz O!Shop

Autor: dlahandlu.pl 5 lipca 2017 10:54

W ramach nowych założeń strategicznych – silnej orientacji na klienta i tworzeniu unikalnych
doświadczeń zakupowych PKN Orlen przewiduje uruchomienie w tym roku 130 punktów w nowym formacie gastronomicznym Stop.Cafe oraz handlowym O!Shop.

- W 2016 roku Grupa ORLEN utrzymała pozycję regionalnego lidera w obszarze sprzedaży detalicznej. Nasza sieć stacji paliw odnotowała 1,4 mln transakcji dziennie z rekordowym wynikiem 1,8 mld zł na poziomie zysku EBITDA. Koncern rozwijał ofertę pozapaliwową, a na koniec roku łącznie na rynkach macierzystych funkcjonowało blisko 1 691 punktów Stop Cafe i Stop Cafe Bistro, w tym 1 500 w Polsce, 168 w Czechach i 23 na Litwie. W ramach strategicznych założeń trwały prace
nie tylko nad rozbudową konceptów gastronomicznych, jak i sklepów. W ramach nowych założeń strategicznych – silnej orientacji na klienta i tworzeniu unikalnych doświadczeń zakupowych przewidywane jest uruchomienie w tym roku 130 punktów w nowym formacie gastronomicznym Stop.Cafe oraz handlowym O!Shop - pisze w liście do akcjonariuszy Wojciech Jasiński, prezes zarządu PKN Orlen.

- Segment detaliczny odgrywa fundamentalną rolę w budowaniu silnej marki ORLEN, a tym samym wartości całego koncernu. W 2016 roku po raz kolejny wypracowaliśmy rekordowy wynik finansowy segmentu, osiągnięty dzięki optymalizacji procesów, wzrostowi sprzedaży paliw oraz konsekwentnemu rozszerzaniu naszej oferty pozapaliwowej. Wdrażamy ambitne projekty rozwojowe w zakresie formatu gastronomicznego Stop Cafe, jak również handlowego O!Shop – projekty będące skuteczną odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów stacji paliw. Planujemy również wprowadzenie do portfolio zupełnie nowych usług, odzwierciedlających globalne trendy w zaspokajaniu potrzeb konsumenckich - dodaje Zbigniew Leszczyński, członek zarządu ds. sprzedaży.

W segmencie detal Orlen w 2016 r. realizował szereg inicjatyw: wprowadzenie nowych produktów i usług oraz wdrożenie nowego formatu gastronomicznego Stop Cafe 2.0. Wśród głównych celów firmy na lata 2017-2018 koncern wymienia unikalne doświadczenia zakupowe (format Stop Cafe 2.0) tzn: 

- udoskonalanie formatu sklepu i Stop Cafe; 
- masa marży pozapaliwowej: wzrost o 17%;
- wdrożenie nowych produktów i usług: usługi finansowe, platforma e-commerce i usługa click&collect, carsharing i car fleet management, mobilne płatności, zdalne zamówienia, elastyczna i spersonalizowana oferta w oparciu o Big Data;
- m
iędzynarodowy program flotowy

Grupa ORLEN na rynku polskim na koniec 2016 roku dysponowała siecią 1 766 stacji paliw. Program inwestycyjny Koncernu ukierunkowany był na realizację nowych stacji paliw oraz obiektów typu MOP (Miejsce Obsługi Podróżnych), modernizacje istniejących obiektów i zakończenie procesu rebrandingu stacji BLISKA na ORLEN. W połowie 2016 roku rozpoczęto w sieci ORLEN implementację nowego formatu sklepowo-gastronomicznego Stop Cafe 2.0. Udostępnienie nowych funkcjonalności kierowanych do klientów flotowych oraz prowadzone kampanie marketingowe pozwoliły sieci ORLEN umocnić swoją pozycję na polskim rynku i zwiększyć łączny wolumen sprzedanych paliw o 5,6% (r/r).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    11,95

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.