PKN Orlen otworzy w tym roku 130 punktów Stop.Cafe oraz O!Shop

Autor: dlahandlu.pl 5 lipca 2017 10:54

W ramach nowych założeń strategicznych – silnej orientacji na klienta i tworzeniu unikalnych
doświadczeń zakupowych PKN Orlen przewiduje uruchomienie w tym roku 130 punktów w nowym formacie gastronomicznym Stop.Cafe oraz handlowym O!Shop.

- W 2016 roku Grupa ORLEN utrzymała pozycję regionalnego lidera w obszarze sprzedaży detalicznej. Nasza sieć stacji paliw odnotowała 1,4 mln transakcji dziennie z rekordowym wynikiem 1,8 mld zł na poziomie zysku EBITDA. Koncern rozwijał ofertę pozapaliwową, a na koniec roku łącznie na rynkach macierzystych funkcjonowało blisko 1 691 punktów Stop Cafe i Stop Cafe Bistro, w tym 1 500 w Polsce, 168 w Czechach i 23 na Litwie. W ramach strategicznych założeń trwały prace
nie tylko nad rozbudową konceptów gastronomicznych, jak i sklepów. W ramach nowych założeń strategicznych – silnej orientacji na klienta i tworzeniu unikalnych doświadczeń zakupowych przewidywane jest uruchomienie w tym roku 130 punktów w nowym formacie gastronomicznym Stop.Cafe oraz handlowym O!Shop - pisze w liście do akcjonariuszy Wojciech Jasiński, prezes zarządu PKN Orlen.

- Segment detaliczny odgrywa fundamentalną rolę w budowaniu silnej marki ORLEN, a tym samym wartości całego koncernu. W 2016 roku po raz kolejny wypracowaliśmy rekordowy wynik finansowy segmentu, osiągnięty dzięki optymalizacji procesów, wzrostowi sprzedaży paliw oraz konsekwentnemu rozszerzaniu naszej oferty pozapaliwowej. Wdrażamy ambitne projekty rozwojowe w zakresie formatu gastronomicznego Stop Cafe, jak również handlowego O!Shop – projekty będące skuteczną odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów stacji paliw. Planujemy również wprowadzenie do portfolio zupełnie nowych usług, odzwierciedlających globalne trendy w zaspokajaniu potrzeb konsumenckich - dodaje Zbigniew Leszczyński, członek zarządu ds. sprzedaży.

W segmencie detal Orlen w 2016 r. realizował szereg inicjatyw: wprowadzenie nowych produktów i usług oraz wdrożenie nowego formatu gastronomicznego Stop Cafe 2.0. Wśród głównych celów firmy na lata 2017-2018 koncern wymienia unikalne doświadczenia zakupowe (format Stop Cafe 2.0) tzn: 

- udoskonalanie formatu sklepu i Stop Cafe; 
- masa marży pozapaliwowej: wzrost o 17%;
- wdrożenie nowych produktów i usług: usługi finansowe, platforma e-commerce i usługa click&collect, carsharing i car fleet management, mobilne płatności, zdalne zamówienia, elastyczna i spersonalizowana oferta w oparciu o Big Data;
- m
iędzynarodowy program flotowy

Grupa ORLEN na rynku polskim na koniec 2016 roku dysponowała siecią 1 766 stacji paliw. Program inwestycyjny Koncernu ukierunkowany był na realizację nowych stacji paliw oraz obiektów typu MOP (Miejsce Obsługi Podróżnych), modernizacje istniejących obiektów i zakończenie procesu rebrandingu stacji BLISKA na ORLEN. W połowie 2016 roku rozpoczęto w sieci ORLEN implementację nowego formatu sklepowo-gastronomicznego Stop Cafe 2.0. Udostępnienie nowych funkcjonalności kierowanych do klientów flotowych oraz prowadzone kampanie marketingowe pozwoliły sieci ORLEN umocnić swoją pozycję na polskim rynku i zwiększyć łączny wolumen sprzedanych paliw o 5,6% (r/r).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane