Poczta Polska chce zwiększyć o 20 proc. przychody z oferty handlowej

Autor: dlahandlu.pl 8 lutego 2018 11:42

Poczta Polska chce zwiększyć o 20 proc. przychody z oferty handlowej

Działalność handlowa w ubiegłym roku przyniosła Poczcie Polskiej 400 mln zł przychodu. Spółka zakłada, że w tym roku uda się  uzyskać nawet pół miliarda złotych. Zgodnie z nową strategią rozwoju  Poczta w segmencie handlu zamierza dołączyć do grona wiodących w kraju dystrybutorów towarów pocztowych, papierniczych, biurowych, prasy i wydawnictw. Zakaz handlu w niedziele może jej w tym pomóc.

Poczta Polska posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych. Zgodnie z nową strategią, ta sieć stale się rozwija. Placówki  są punktami oferującymi usługi komunikacyjne i finansowe  lokalnym społecznościom. Asortyment Poczty Polskiej uzupełnia  luki w ofercie wydawniczej i księgarskiej w wielu miejscowościach, gdzie nie funkcjonują sklepy konkurencji w tej branży.

– Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę, ponieważ chcemy oferować atrakcyjne produkty w przystępnych cenach. Sprzedaż płyt, książek i artykułów papierniczych ma duże znaczenie dla społeczności wsi i mniejszych miejscowości, gdzie placówki Poczty Polskiej mają do odegrania szczególnie ważną rolę  – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej. W ofercie Poczty są książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne,  beletrystka, serie dla dzieci i poradniki.

Od 2015 roku w Poczcie systematycznie rośnie sprzedaż prasy egzemplarzowej i książek. W 2017 roku przychód z tej sprzedaży wyniósł niemal 115 mln zł, podczas gdy jeszcze w roku 2015 było to niewiele ponad 100 mln.

W tym roku Poczta Polska kontynuuje działania zmierzające do uporządkowania oferty handlowej i atrakcyjniejszego prezentowania jej w placówkach. Celem jest zwiększenie przychodów o 20 procent. Spółka, zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą w 2017 roku chce wzmocnić swoje udziały w segmencie handlu i stać się liczącym  dystrybutorem towarów pocztowych, papierniczych, biurowych i prasy.

– Porządkujemy naszą ofertę w placówkach. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż detaliczna w placówkach pocztowych będzie znacząco rosła w kolejnych latach, dzięki trafianiu w oczekiwania naszych klientów oraz atrakcyjniejszemu prezentowaniu produtków. Jesteśmy stabilnym i wiarygodnym partnerem dla firm, których produkty są sprzedawane w naszych placówkach – mówi Grzegorz Kurdziel.

Poczta Polska konsekwentnie stawia na sprzedaż samoobsługową, która jest wygodna dla klientów. W ofercie jest  pełna paleta towarów pocztowych: koperty w różnych rodzajach i formatach, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,89

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane