Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polacy lubią kupować mięso i wędliny w tradycyjnych sklepach spożywczych

Autor: www.dlahandlu.pl za Gfk 11 maja 2016 10:01

Polacy lubią kupować mięso i wędliny w tradycyjnych sklepach spożywczych fot. materiały prasowe Gfk

Z danych z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że niemal wszyscy polscy konsumenci kupują mięso i wędliny (ponad 97 proc. populacji), wydając na nie około 22 mld złotych rocznie. Największa liczba nabywców kupuje kiełbasę i kaszankę, a z mięs karkówkę i żeberka. Zwykle Polacy kupują mięso surowe, do samodzielnego przygotowania (85 proc. nabywców). Jedynie nieco ponad 10 proc. kupujących decyduje się na zakup mięsa marynowanego i/lub w przyprawach.

W okresie kwiecień-sierpień kupowany jest średnio nieco ponad 1 kg mięsa jednorazowo, co w porównaniu ze średnim zakupem w ciągu całego roku oznacza około 10 proc. wzrost.

Polscy konsumenci zdecydowanie chętniej wybierają mięso na wagę niż produkty pakowane. Jedynie 1/3 zakupów to mięso pakowane.

Polacy kupują kiełbasy tradycyjne chętnie przez cały rok, jednak w tzw. okresie grillowym kupują ich miesięcznie znacznie więcej niż średnio w roku. Jest to szczególnie widoczne w okresie czerwiec – sierpień, w którym obserwowany jest średniomiesięczny wolumen zakupów o około 20 proc. większy w stosunku do średniej rocznej.

Kiełbasy stanowią około 21 proc. zakupów wędlin w ogóle i około 19 proc. w wędlinach paczkowanych. Wędliny paczkowane, podobnie jak mięso, stanowią około 1/3 w zakupach wędlin w ogóle.

W okresie maj-sierpień polscy konsumenci kupują średnio miesięcznie o około 30 proc. więcej kaszanki niż średnia miesięczna dla całego roku. Jednorazowo kupują nieco ponad 0,6 kg, czyli o około 7 proc. więcej w porównaniu ze średnim jednorazowym zakupem w ciągu roku.

Zarówno mięso, jak i wędliny, chętniej kupowane są w tradycyjnych sklepach spożywczych oraz w specjalistycznych sklepach mięsno-wędliniarskich. Ponad połowę zakupów realizowanych jest w tym kanale dystrybucji. Dość istotną rolę w zakupach mięsa odgrywają też supermarkety i stoiska z ladą tradycyjną.

Okres letni i spotkania przy grillu sprzyjają także spożyciu piwa. W tym czasie, zwłaszcza w lipcu i sierpniu, wzrasta wolumen zakupów gospodarstw domowych tego trunku o ponad 30 proc. miesięcznie w porównaniu ze średnią roczną. Co ciekawe, zakupy tradycyjnych dodatków, takich jak ketchup czy musztarda, pozostają na podobnym poziomie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.