PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Polacy przywiązani są do częstych, drobnych zakupów w osiedlowych sklepach

Autor: Anna Pawłowska, Praska Giełda Spożywcza 8 kwietnia 2014 10:29

Jak wynika z badań Payback, większość Polaków na święta wielkanocne wyda tyle co w zeszłym roku. Po zakupy udamy się głównie do super- i hipermarketów. Może to świadczyć o tym, że ciągle jeszcze odczuwamy skutki spowolnienia gospodarczego i wciąż trzymamy się za portfele. Wygrywają na tym sieci handlowe, które skutecznie utrwaliły w naszej świadomości pogląd, iż zakupy u nich są tańsze.

Tymczasem z danych Konfederacji Lewiatan wynika, że gospodarstwa domowe coraz chętniej robią zakupy poza dużymi sieciami handlowymi. Potwierdza to wzrost sprzedaży żywności, napojów i wyrobów tytoniowych o 7,5 proc. i relatywnie mniejszy wzrost sprzedaży właśnie w hiper- i supermarketach. Wygląda na to, że Polacy przywiązani są do częstych, drobnych zakupów w osiedlowych sklepach.

To właśnie przede wszystkim takie sklepy zaopatrują hurtownie zlokalizowane na Praskiej Giełdzie Spożywczej. Mimo osłabienia rynkowej koniunktury w ostatnim roku, wciąż sobie radzą. Kluczem ich sukcesu jest postawienie na jakość.

Przeczytaj także:

- Nie narzekamy. Klienci są zadowoleni z naszego towaru, bo celujemy w nieco wyższą półkę. Nas nie interesuje to co tanie. Stawiamy na sprawdzonych dostawców, takich jak: Sokołów, Nik-Pol, Ełk - tłumaczy Mirosław Ostrowski, właściciel hurtowni Ostropol. - Nie oferujemy szynek po 10 zł za kilogram, u nas szynki zaczynają się od poziomu 17 zł do nawet ponad 30 zł, a mimo to klienci do nas przychodzą, bo to jest dużo lepszy towar. Taką drogę przyjęliśmy i to się sprawdza. Klient przekonał się, że warto zapłacić trochę drożej - dodaje.

Warto nadmienić, że tzw. nastrzykiwanie mięsa, które ma na celu konserwację i zabicie groźnych drobnoustrojów, stosują prawie wszystkie zakłady mięsne. To sposób na przedłużenie trwałości wędlin i poprawę ich wyglądu. Niestety, tej metody można nadużyć. - Można zastanawiać się, co jest w środku schabu, który kosztuje 12 zł za kilogram - mówi Mirosław Ostrowski.

Sprzedawcy przyznają, że największą dla nich bolączką jest niepewność cenowa. Wahania cen są spore i nie zawsze zależne od krajowych hodowców i przetwórców. Przy czym spadek cen tuczników rzadko przekłada się na ceny w hurtowniach.

- Dla takich hurtowni jak nasza największym problemem jest niestabilność i brak przewidywalności - mówi Artur Teodorczyk z hurtowni Ejart. Przyznaje, że z powodu zawirowań na rynku związanych z przypadkami afrykańskiego pomoru świń (tzw. ASF) u dwóch dzików w Polsce, ceny surowca mięsnego nie obniżyły się. Pomimo drastycznej obniżki cen trzody w skupie. - W tej gałęzi produkcji i dystrybucji każdy ma wysokie koszty, także ubojnie, przetwórnie - i to one częściowo brały na siebie spadek cen surowca - tłumaczy. Jego zdaniem, ceny mięsa i wędlin mogą nieco wzrosnąć w okresie przedświątecznym i raczej nie ma co liczyć na szybki spadek cen zaraz po świętach. - Kilka dni po świętach mamy długi weekend majowy. Prawdopodobnie cyklicznie do świąt mięso będzie drożało, ceny zostaną utrzymane przez majówkę i dopiero potem może spadną - ocenia Artur Teodorczyk.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.