Polacy przywiązani są do częstych, drobnych zakupów w osiedlowych sklepach

Autor: Anna Pawłowska, Praska Giełda Spożywcza 8 kwietnia 2014 10:29

Jak wynika z badań Payback, większość Polaków na święta wielkanocne wyda tyle co w zeszłym roku. Po zakupy udamy się głównie do super- i hipermarketów. Może to świadczyć o tym, że ciągle jeszcze odczuwamy skutki spowolnienia gospodarczego i wciąż trzymamy się za portfele. Wygrywają na tym sieci handlowe, które skutecznie utrwaliły w naszej świadomości pogląd, iż zakupy u nich są tańsze.

Dalsza przyszłość na tym rynku niestety jest jeszcze bardziej niepewna. Wszystko przez ASF i embargo, które wprowadziła Rosja na import mięsa wieprzowego z całej Unii Europejskiej. W ślad za nią, takie kraje jak Chiny, Japonia i Korea, zablokowały import z Polski. Niektórzy eksperci już wieszczą, że wiele producentów trzody wycofa się z tego biznesu, bo blokada eksportu na Wchód spowoduje nadmiar surowca na krajowym rynku i wojnę cenową. Ceny mogą ustabilizować się dopiero w dłuższej perspektywie czasu, kiedy spadnie pogłowie trzody, dziś i tak na rekordowo niskim poziomie około 11 mln sztuk.

Pozostaje pytanie, jak w tej sytuacji poradzą sobie małe sklepy i hurtownie. Wygląda na to, że te, które odnajdą dla siebie niszę, stawiając na jakość, a nie na cenę, wygrają. Bo tylko pozornie, w dobie dyktatury sieci handlowych, a szczególnie dyskontowych, małe sklepy osiedlowe są na przegranej pozycji. Wiele wskazuje na to, że mają one pewne przewagi nad sklepami wielkopowierzchniowymi. Są nimi między innymi unikalność produktu i jakość. Dlatego, choć rynek drobnego handlu kurczy się, to zupełnie nie zniknie. Bo Polacy do jakości są przywiązani mocno.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,99

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7276
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.