Polski operator vendingowy wprowadzi technologię Pay2Vend na rynki europejskie

Autor: dlahandlu.pl 1 kwietnia 2016 10:13

Ideal Group z Białegostoku jest pierwszą polską firmą przyjętą do Europejskiego Stowarzyszenia Vendingu (EVA). Członkostwo w organizacji umożliwi jej m.in. wprowadzenie autorskiej technologii Pay2Vend na rynki europejskie. Pay2Vend to technologia zastosowana między innymi w realizowanym w polskich szkołach projekcie Zdrowe Kieszonkowe.

- Ta technologia jest nowością na rynku europejskim, a z tego, co wiemy również w USA i Japonii nie ma jej odpowiednika - mówi Andrzej Nartowicz, członek zarządu Ideal Group. - Dzięki uczestnictwu i sieci kontaktów w EVA, chcemy ją wdrażać, także za granicą.

Rozwiązanie wykorzystuje karty, breloki płatnicze i telefony komórkowe, które są powiązane z własnym systemem płatności i technologiami elektronicznymi ich doładowania (porównywalnym do rozwiązań bankowych). Dzięki platformie internetowej konsument ma pełną kontrolę nad zakupami, może je planować i zasilać konto, z którego pobierane są opłaty.

- To całkowita zmiana paradygmatu modelu biznesowego vendingu - z opartego na działaniach i zakupach impulsywnych, na działania świadome, powtarzalne - dodaje Nartowicz. - Taka technologia ułatwia planowanie, logistykę i dostarczanie nowych innowacyjnych produktów i usług np. zdrowej żywności, o krótkich okresach przydatności do spożycia. 

W skład EVA wchodzą europejscy liderzy m.in. z branż: producentów maszyn, systemów płatniczych, producentów żywność i napojów, kubków, systemów filtracji wody i operatorów vendingowych. Ideal Group jest 10 członkiem EVA o profilu operatora vendingowego i jednocześnie pierwszą polską firmą w stowarzyszeniu. Po rozpatrzeniu danych na temat firmy, jej kondycji oraz potencjału, członkowie stowarzyszenia wyrazili zgodę na przyjęcie nowego członka do swojego grona.

- Członkostwo w EVA to wiele korzyści, m.in. wspólny lobbing, wsparcie i wymiana informacji z innymi członkami stowarzyszenia, ważnymi uczestnikami rynku w Europie czy dostęp do rynkowych raportów, tworzonych na wyłączność stowarzyszenia - mówi Andrzej Nartowicz. – My liczymy na kontakty z kluczowymi graczami w tym przemyśle z całej Europy. A także na dostęp do najlepszych praktyk i wyjątkowych raportów, które pozwolą nam na dalsze doskonalenie naszego biznesu.

Ideal Group działa od 2003 r. i obecnie jest jednym z największych operatorów na polskim rynku vendingowym oraz właścicielem kilku marek handlowych. Jako Ideal Cafe za pośrednictwem swoich automatów serwuje kawę, wodę – jako Ideal Water czy zupy, jako Zupper. Marką samą w sobie stał się projekt Zdrowe Kieszonkowe, który oprócz wymiaru biznesowego ma także charakter prospołeczny i przełamuje stereotypy na temat jakości żywności z automatów. Dwa lata przed wprowadzeniem rozporządzenia o zakazie sprzedaży niektórych produktów w szkołach, Ideal Group dostrzegła rynkową szansę i jako pierwsza wprowadziła zdrową żywność w szkolnych automatach, jednocześnie wdrażając pionierskie rozwiązania technologiczne. W planach spółka ma dalszy wzrost instalacji automatów i obrotów z projektu Zdrowe Kieszonkowe, rozwój kolejnych marek, bazujących na technologii Pay2Vend, a także wprowadzenie jej do innych krajów.

W 2016 r. spółka planuje 70-proc. wzrost z przychodów z działalności operacyjnej, wynikający m.in. z wdrażanych innowacji. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane