Ponad 5 mln zł straty netto Grupy Organic Farma Zdrowia

Sprzedaż Organic Farma Zdrowia w 2017 roku wzrosła o 3 proc. i wyniosła 56,05 mln. Sprzedaż spółki zależnej Eko-Wital wzrosła o 21 proc. i wyniosła 53,1 mln zł. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Organic Farma Zdrowia w 2017 roku wyniosła 93,3 mln zł odnotowując wzrost o 2,4 proc. Strata netto Grupy to blisko 5,06 mln zł wobec 3,03 mln zł na koniec 2016 roku.
- W 2017 roku spółki Grupy związane z rynkiem żywności ekologicznej odnotowały doskonałą, 10-proc. dynamikę wzrostu sprzedaży – wielkość uzyskanej sprzedaży to 232 mln zł. Tyle wyniosła w 2017 roku sprzedaż Organic Farma Zdrowia i kapitałowo z nią powiązanych spółek (Organic Farma Zdrowia, Eko-Wital, Bio Planet). Poszczególne spółki jak i cała Grupa uzyskały po raz kolejny z rzędu wzrosty sprzedaży. Mimo sukcesów związanych z uzyskaniem kolejnych wzrostów sprzedaż, to ostateczne wyniki rentowności okazały się być słabsze niż w roku poprzednim. Był to efekt znacząco wyższych kosztów. W przypadku Organic Farma Zdrowia były to ogromne koszty zamknięć ośmiu trwale nierentownych sklepów, rekordowych inwestycji w nowe sklepy (w tym w pierwszy w Polsce market ekologiczny) oraz w rewitalizację aż 12. delikatesów - napisał w liście do akcjonariuszy Sławomir Chłoń, prezes zarządu OFZ.
W przypadku spółki Eko-Wital głównym czynnikiem wzrostu kosztów była inkorporacja w lutym 2017 roku uprzedniego magazynu centralnego i logistyki Spółki Organic Farma Zdrowia.
Spółka Bio Planet wprawdzie uzyskała lepszy wynik niż w 2016 roku, ale był to wzrost niższy od oczekiwanego, również ze względu na wyższe - w stosunku do wzrostu sprzedaży - koszty reorganizacyjne i osobowe.
- Przed zarządami wszystkich spółek Grupy stoi ciężka praca związana z konsekwentną realizacją wszystkich, sprawdzonych elementów przyjętej w każdej ze spółek strategii. Wyzwaniami są: większa dynamika wzrostu sprzedaży, wzrost lub utrzymanie marży i wyhamowanie wzrostu kosztów - poinformował Sławomir Chłoń.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- 17:30 IMM: Zakaz handlu skutkuje wysypem reklam sklepów
- 15:34 A Centrum buduje się w Inowrocławiu
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 3 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 4 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 5 Lidl wprowadza "ciche godziny"
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł