Poradnik: 5 kroków do udanej sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 12 stycznia 2017 14:38

Sprzedaż wymaga od handlowców łatwości w nawiązywaniu kontaktów, empatii w stosunku do klienta oraz asertywności i znajomości oferty, którą prezentują. Shop Doctor, dr Marek Borowiński, zdradza pięć elementów udanej sprzedaży.


Proces przedstawienia oferty zaczyna się najczęściej od podkreślenia korzyści dla klienta. Będą to te wszystkie elementy, które w realny sposób usprawnią działania kupującego, a więc profity, które poszczególne cechy tego produktu dadzą użytkownikowi. Klient jest zaciekawiony? Pora ruszyć w kolejną fazę jaką jest dokonanie – wspólnie z klientem – bilansu realnych korzyści jakie klient zyska wraz z zakupem. - Aktywne słuchanie jest krokiem milowym w procesie sprzedaży produktu. Shop Doctor, Marek Borowiński radzi – Badania otwarcie mówią o tym, że im więcej opcji mamy do wyboru, tym ciężej jest podjąć decyzje. Na szkoleniach uczymy sprzedawców, w jaki sposób wyczuć moment, kiedy klient mentalnie już im ufa i jak stanowczo zakomunikować, że to już optymalna wersja.

Najtrudniejszym krokiem skutecznej sprzedaży jest jej finalizacja. Głównym powodem podjęcia przez klienta decyzji o dokonaniu zakupu jest to, że sprzedawcy udało się wyjaśnić, w jaki sposób produkt zaspokoi jego potrzeby. Najważniejszą rzeczą, o jakiej należy pamiętać, zamykając sprzedaż, jest to, że klient nie może czuć się manipulowany. W żaden sposób nie może czuć, że jest podstępem namawiany do dokonania zakupu. Finalizacji dokonuje się poprzez podsumowanie potrzeb klienta i wyjaśnienie mu jego językiem, w jaki sposób dany produkt może te potrzeby zaspokoić – wyjaśnia dr Marek Borowiński. Podstawą do zamykania transakcji jest odkrycie sygnałów gotowości klienta do zakupu oraz wyczucie „temperatury” zakupowej nabywcy. Konsument musi czuć, że dokonuje decyzji samodzielnie i zaproponowany produkt jest tym jedynym, wymarzonym. Wtedy jest moment na ruch sprzedawcy i pytanie typu: Podpisujemy?

Nieważne jak przebiegła wizyta klienta – zawsze trzeba dołożyć wszelkich starań, aby ostatnie chwile ze sprzedawcą zostały dobrze zapamiętane. Klient powinien zostać pożegnany ciepło i miło. Najlepiej tak, żeby pożegnanie zostało odebrane jako szczere podziękowanie za przyjście, a klient miał poczucie tego, że sprzedany mu produkt rozwiązał jego problem lub zaspokoił potrzebę, a to zachęci go do ponownej wizyty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    26,60

  • Śr

    18,67

  • Min

    13,87

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6551
Ilość aktualnych ofert: 303040

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.