Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Aby sprzedawać więcej pieczywa personel musi przejść odpowiednie szkolenia

www.portalspozywczy.pl 4 sierpnia 2014 13:14

W Polsce wyraźnie widać wzrost zainteresowania pieczywem funkcjonalnym. Już większość piekarni i część sklepów wprowadza taki asortyment do sprzedaży - ocenia Andrzej Piętka z Akademii Wypieków. Jego zdaniem, ten rodzaj pieczywa jest produktem impulsowym.

- Obserwowany spadek konsumpcji pieczywa kłóci się z zaleceniami lekarzy i dietetyków. Badania przyzwyczajeń sposobu odżywiania się Polaków wykazują, że przeciętna dieta sprzyja rozwojowi chorób cywilizacyjnych, a niskie spożycie pieczywa jest jednym z czynników, który zwiększa ryzyko wystąpienia wielu chorób - ocenia Andrzej Piętka.
 - Spożywanie pieczywa o walorach funkcjonalnych powoduje ograniczenie wielu zaburzeń i chorób skracających życie oraz osłabiających siły witalne. Odgrywa ono ważną rolę w polepszaniu potencjału intelektualnego i biologicznego człowieka. W sklepach pieczywo funkcjonalne powinno zająć 10-15 proc. miejsca na ekspozycji - mówi Andrzej Piętka.
Przypomina, że pieczywo w Polsce jada się najczęściej na śniadanie i kolacje. W większości domów jest ono podstawą codziennego menu. Nie jest oczywiście obojętne, jakie pieczywo spożywamy. Najzdrowsze jest pełnoziarniste. Z kolei wzbogacanie pieczywa o składniki funkcjonalne sprawi, że takie pieczywo będzie coraz popularniejsze wśród kupujących.
- W sklepie miejsce na pieczywo funkcjonalne powinno być wydzielone oraz dobrze oznaczone. Dobrym rozwiązaniem jest oddzielny „regał" na takie produkty, który powinien być dobrze widoczny lub bezpośrednio dostępny dla konsumentów. Dodatkowo produkty powinny być transparentnie widoczne i właściwie opisane. Pieczywo funkcjonalne jest produktem impulsowym, dlatego tak ważne jest przeszkolenie teoretyczne personelu w jego sprzedaży. Ich wiedza o nowym produkcie, jest gwarancją sukcesu lub porażki rynkowej nowości, na których piekarnia może dobrze zarobić - ocenia Andrzej Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b prac. marketu 2014-08-05 04:29:57

    No właśnie Panie Piętka o jakim pieczywie mowa bo jeśli o tym dmuchanym z marketów to daruj waćpan!!!. Jest one niezdrowe zrobione z mrożonego ciasta,malutkie jakieś a że pachnie a no bo zapach świeżego pieczywa rozpylony w spreju robi swoje przy małych piecykach w marketach. Kto chce zjeść dobry chleb kupić powinien chleb z piekarni np GS-u!!!

  • gapcio 2014-08-04 21:05:37

    Panie Piętka ; aby więcej sprzedawać -klient MUSI więcej kupować - tyle w temacie

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.