Poradnik: Analiza danych z routerów wi-fi i beaconów nadzieją dla tradycyjnego handlu

Autor: dlahandlu.pl 2 marca 2016 13:23

Poradnik: Analiza danych z routerów wi-fi i beaconów nadzieją dla tradycyjnego handlu fot. Estimote

Usługi analityczne bazujące na routerach wi-fi czy beaconach mogą się okazać nadzieją dla tradycyjnego handlu.

– Specjaliści od sprzedaży w sieci wiedzą kto u nich kupuje, co kupuje i kiedy kupuje. Wiedzą też jak do tej osoby wracać. Korzystając z narzędzi do analizy danych, a później, do zakupu kampanii reklamowych, mogą bardzo precyzyjnie docierać, przewidując ruchy i potrzeby swoich konsumentów. Ostatnie sneakersy kupione rok temu? Czas na nowe. Precyzja dotarcia na poziomie snajperskim, z kolei reklama handlu offline to bardziej rzut granatem. Wyrzucamy milion złotych, z czego tylko sto tysięcy trafiło właściwych klientów – mówi Marcin Dąbrowski z firmy Surge.Cloud


Sklepy tradycyjne będą musiały się zmienić. Powodem są zarówno potrzeby i oczekiwania konsumentów, zwłaszcza tak wymagających i kapryśnych, jak ci z pokolenia millenialsów, jak i postępujący rozwój technologii. Aby dostosować się do rosnących wymogów klienta – pewnego siebie, mobilnego, niecierpliwego – sklepy muszą inwestować w wielokanałową komunikację i sprawną obsługę. Kluczowe jest jednak to, aby rozumieć, z których kanałów korzystają klienci. Czy są użytkownikami Facebooka? Z jakich innych aplikacji korzystają i ile czasu w nich spędzają? Czy są zainteresowani treściami na ekranach Digital Signage?

W Polsce sklepy internetowe ze względu na walkę cenową przyjęły założenie, że obsługa klienta schodzi na drugi plan w porównaniu do ceny. Tradycyjny handel oraz nowe firmy, które chcą zyskać przewagę konkurencyjną, powinny inwestować w obsługę klienta i wiedzę o jego potrzebach i zachowaniach. Kluczowe jest również to, żeby oprócz zbierania informacji na temat klientów, firma potrafiła je analizować. Można wówczas przygotować produkt i obsługę szytą na miarę. W tym zaś pomagają nowe technologie i narzędzia, określane jako space marketing, czyli efekt obecności internetu rzeczy w naszej codziennej przestrzeni.

Jak tego typu technologia działa w praktyce na przykładzie sieci handlowej opowiada Marcin Dąbrowski, CEO Surge.Cloud – firmy, która oferuje rozwiązania do analizy zachowań konsumentów oraz optymalizacji i personalizacji komunikatów behawioralnych do klientów sieci handlowych, za pomocą Facebooka czy aplikacji mobilnych.

– Wykorzystujemy specjalne narzędzia – oparte o technologię baconów lub wifi – do badania rozprzestrzeniania się sygnału. Na tej podstawie tworzy się infrastrukturę urządzeń w sklepach, galeriach handlowych, ale też obiektach niekomercyjnych, jak muzea czy galerie sztuki. Następnie określa się specjalne strefy, które chcemy poddawać analizie, ściśle uzależnione od typu obiektu – mówi Marcin Dąbrowski.

  • artmetic ekonsulting 2016-03-02 21:03:06

    Analityka danych, aplikacje mobilne, beacony:



    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,30

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.