Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: By zatrzymać klienta sklepy muszą rozwijać ofertę usługową

Autor: www.dlahandlu.pl 24 lipca 2014 13:14

Poradnik: By zatrzymać klienta sklepy muszą rozwijać ofertę usługową

Obserwując ostatnie wzmożenie działań sieci handlowych w kierunku otwierania nowych placówek handlowych należy przypuszczać, że sklepy w niedługim czasie będą musiały zacząć się wyróżniać nie tylko ofertą cenową i asortymentową, ale również "usługową". Coraz większy nacisk będzie kładziony na dodatkowe usługi dla klienta, tak aby klient wracał do danej placówki - uważa Winicjusz Wojciechowski, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Uniscale.

Z naszej perspektywy (specjalistów od wyposażenia działu wędliny-ser-mięso) takie dodatkowe usługi dają urządzenia do pakowania próżniowego, przygotowywania steków czy tez mielenia mięsa. Są to usługi "na życzenie" i coraz więcej sieci dopytuje się o te rozwiązania. Jest to forma przywiązania klienta do danej placówki - nie zawsze zwiększy ona sprzedaż ale pozwoli na uniknięcie znaczących spadków sprzedaży. Działa to na zasadzie - jeżeli mogę w dwóch sklepach kupić ten sam schab, to pójdę do tego gdzie kupię ten produkt ale już przygotowany do smażenia.

Ostatnie zmiany sklepów właśnie w tym kierunku idą - coraz więcej dodatkowych rzeczy dla klienta: świeże pieczywo wypiekane na miejscu, własne
wędzarnie w sklepie i własne produkty, krojenie chleba, dodatkowe usługi na dziale świeże (stekarki, pakowarki próżniowe). Z drugiej strony na rynku pojawia się również coraz więcej urządzeń przystosowanych do samoobsługi i lepszej obsługi klienta (np. samoobsługowe krajalnice do pieczywa, automatyczne piece do wypieku bułek etc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Winicjusz Wojciechowski 2014-09-16 15:41:51

    Jak we wszystkim bywa - odpowiednie wyważenie tych dwóch czynników (ludzie i sprzęt) jest najważniejsze.

    Niestety nawet najlepiej wyszkolona załoga nie jest w stanie np. pokroić dużej ilości wędlin zwykłym nożem (oczywiście możliwe, ale do takiego sklepu nie przychodziłby nikt ze względu na kolejki).

    Z drugiej strony bez dobrego wyszkolenia załogi z reguły odradzam zakup sprzętu dodatkowego (klient nigdy się nie domyśli, że może skorzystać np. z kotleciarki jeżeli załoga mu tego nie zaproponuje).

  • asdf 2014-08-01 16:54:49

    do xyz: nie wiesz o czym piszesz, to "kapitał ludzki" jest najbardziej kosztochłonny. Szczególnie, że co chwilę idzie na nieuzasadnione L4, bo ma ochotę poleżeć na leżaku w ogódku.

  • xyz 2014-07-31 22:27:16

    Do ...

    Zgadzam się w pełni. Lepiej niż w krajalnice czy pakowarki inwestować w tzw. nowocześnie zwany "kapitał ludzki". Prawidłowo wyszkolony, doceniony i bezpiecznie czujący się sprzedawca jest w stanie przyciągnąć klientów jakością obsługi, itp. Zakup urządzeń (jak wynika z tekstu) nie gwarantuje zaś możliwości uzyskania wyższej ceny za produkt, a więc realnie będzie generować tylko koszty. Niewielu sprzedawców detalicznych stać na taką inwestycję.

    W dzisiejszych realiach, nowoczesne gadżety, jak krajalnice do steków czy próżniowe pakowaczki, być może okażą się dobrym pomysłem dla delikatesów z prawdziwego zdarzenia, gdzie zaopatrują się osoby o ponad przeciętnie rozwiniętych potrzebach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,60

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.