Poradnik dla sprzedawców: Jak przetrwać „najgorętszy” tydzień w roku

Autor: pr 19 grudnia 2016 14:48

Zanim sprzedawcy będą mogli odetchnąć z ulgą po „przedświątecznym szaleństwie”, powinni dobrze przygotować się na „najgorętszy” tydzień w roku. Obsługując klientów, którzy tłumnie w roztargnieniu poszukują idealnych prezentów dla bliskich, muszą bowiem wejść w rolę przyjaznego eksperta i wykazać się nie tylko zręcznością sprzedażową i szeroką wiedzą na temat dostępnego asortymentu, lecz także taktem oraz wyrozumiałości.

Okresy wzmożonego ruchu w punktach sprzedaży, do których należy niewątpliwie tydzień poprzedzający święta Bożego Narodzenia, charakteryzują się natłokiem obowiązków – co dla jednych handlowców może okazać się koszmarem, a dla innych doskonałym czasem do ćwiczeń i sprawdzenia swoich umiejętności. Aby euforia klientów nie zamieniła się szybko w rozczarowanie, potrzeba cierpliwej, uśmiechniętej i wykwalifikowanej kadry pracowników. W gestii managera leży rozplanowanie pracy tak, aby zadowolenie odbiorców przełożyło się na satysfakcjonujący wynik finansowy.

Klienci – zakładnicy sytuacji świątecznej

W tygodniu przedświątecznym obsługa w sklepach nie ma zazwyczaj wystarczająco dużo czasu dla wszystkich odwiedzających dany punkt handlowy, a więc klienci w poszukiwaniu wymarzonych prezentów dla swoich bliskich zostają nierzadko sami. – Wiedzą, że muszą wybrać się do centrum handlowego, bo nieuchronnie zbliżają się święta. Tak naprawdę spodziewają się jednak, że nikt im tam pomocy nie udzieli. A często przecież nie mają nawet pomysłu, co spodobałoby się osobom, które planują obdarować, nawet jeśli doskonale znają ich pasje. Nie są bowiem ekspertami w zakresie obszarów zainteresowań poszczególnych członków rodziny i przyjaciół, które mogą być bardzo dalekie od ich własnych. Przez to handlowcy mogą odnieść wrażenie, że kupujący są niezdecydowani bądź marudni. Nic bardziej mylnego – tłumaczy Artur Chojnacki, trener-praktyk w firmie Mitura Academy, która prowadzi zindywidualizowane projekty szkoleniowo-doradcze dla przedsiębiorstw, wspierające sprzedaż. Pod taką postawą kryje się tak naprawdę obawa przed tym, czy upominek będzie doskonały. Obsługa sklepu powinna zatem niejako wejść w rolę odbiorców oferty, przed którymi stoi niezwykle trudne zadanie, otoczyć ich troską. – W tym przypadku nie sprawdzi się szybka rekomendacja. Jeśli sprzedawca okaże szczere zainteresowanie napotkanemu człowiekowi, przemieszczającemu się w pośpiechu po sklepie, dopyta na czym mu zależy, zaangażuje się w rozmowę o pasjach jego bliskich, otworzy tym sobie szeroką drogę do sprzedaży – dodaje specjalista z Mitura Academy. W ten sposób buduje się zaufanie, wizerunek eksperta, a dodatkowo zdejmuje z siebie odium tzw. „wciskacza”, nachalnego handlowca.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.