Poradnik: Duże znaczenie w odpowiedniej rotacji parówek ma stworzenie bloków cenowych

Autor: www.dlahandlu.pl 4 lutego 2014 09:26

Poradnik: Duże znaczenie w odpowiedniej rotacji parówek ma stworzenie bloków cenowych

Parówki od wielu lat królują w rankingu popularności w całym segmencie wędlin. Ich rynek wciąż się powiększa. Kategoria ta z powodzeniem sprzedaje się zarówno w kanale tradycyjnym - w małych osiedlowych sklepach, jaki i w kanale nowoczesnym - w dyskontach, super- i hipermarketach. Na decyzje zakupowe wpływ ma przede wszystkim świeżość tych produktów. Dlatego, planując ich ekspozycję w miejscu sprzedaży, należy wziąć pod uwagę specjalne warunki, w jakich parówki powinny być przechowywane - mówi Iwona Juszczuk, marketing manager w Grupie Drosed.

- Dla zachowania ich świeżości, jakości i bezpieczeństwa, niezbędne jest zachowanie ciągu chłodniczego w całym łańcuchu dostaw. Dlatego parówki w sklepie czy na magazynie powinny być trzymane w ladach chłodniczych lub lodówkach w temperaturze od 0 do 6 st. C. Najlepiej sprawdzają się zwłaszcza lady chłodnicze o zwiększonej widoczności wystawionych towarów. Ich duża powierzchnia daje większe możliwości ekspozycyjne, pozwalając uniknąć wrażenia spiętrzenia i bałaganu. Umożliwia też klientowi łatwy dostęp do ważnych dla niego informacji - terminu przydatności do spożycia czy składu parówek - tłumaczy Iwona Juszczuk .

- Kluczem do sukcesu jest pomysł na ekspozycję oraz przyciągniecie uwagi konsumenta. Sposób wyłożenia parówek powinien być przede wszystkim interesujący i skłaniający do zakupu. Same kolorowe opakowania, w gąszczu innych produktów, nie wystarczą. W zależności od rodzaju sklepu sposób eksponowania produktu jest bardzo różny. W małych sklepach tradycyjnych możemy pozwolić sobie na smakowe elementy dekoracyjne w postaci warzyw jak papryka, czosnek, sałata, które podkreślają świeżość produktu, czy nawiązać do tradycji drewnianymi koszami, deskami. Duże znaczenie w odpowiedniej rotacji parówek ma także stworzenie bloków cenowych. Produkty premium, o wyższej cenie i wysokiej zawartości mięsa, w ladach chłodniczych powinny znaleźć się bliżej klienta, tańsze natomiast - od strony sprzedawcy. W sklepach nowoczesnych liczy się głównie ekspozycja produktu zgodna z zasadami merchandisingu, m.in. ułożenie produktu na wysokości wzroku konsumenta, możliwie największa ilość opakowań, itp. Dobrze postrzegana jest również dodatkowa komunikacja produktu w postaci wywieszek, plakatów, naklejek, ulotek. Trzeba pamiętać, że dobra ekspozycja produktu może zwiększyć sprzedaż nawet o 30 proc. - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,61

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.