Poradnik: Handel mądrzeje dzięki technologii

Autor: pr 9 lutego 2017 09:24

W sklepach coraz częściej używane są inteligentne rozwiązania oświetleniowe, które ze względu na skalę potencjalnych oszczędności były dotychczas zarezerwowane dla działających w trybie wielozmianowym zakładów przemysłowych. Nowe technologie nie tylko pozwalają oszczędzać energię elektryczną, ale także coraz mądrzej wspierają sprzedaż.

Systemy zarządzania oświetleniem od dawna wykorzystywane są w przemysłowych obiektach wielkopowierzchniowych oraz innych przestrzeniach komercyjnych po to, by zoptymalizować natężenie światła, pobory mocy i zużycie energii elektrycznej. Od kilkunastu miesięcy, w związku z ich rosnącą dostępnością i technologicznymi innowacjami, są coraz chętniej stosowane także w placówkach handlowych. Z jednej strony pomagają przyciągnąć uwagę klienta i zwiększyć sprzedaż, z drugiej – gwarantują obniżenie kosztów eksploatacji instalacji oświetleniowej.

Większe przychody i mniejsze koszty dzięki sensorom

Jedną z modnych obecnie, ciekawych i świeżych metod wyróżnienia produktów jest dynamiczne oświetlenie, reagujące na aktywność konsumenta. – W oparciu o wskazania czujników ruchu istnieje możliwość rozświetlenia punktu ekspozycji, gdy zbliża się do niego klient – mówi Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska i Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – Zmiany barwy lub natężenia światła przyciągają wzrok, zwiększając szansę zdobycia uwagi przechodzącej osoby. Rozwiązanie wykorzystuje się zarówno wewnątrz sklepów, jak i w przypadku okien wystawowych – dodaje.

Drugim obszarem wykorzystania systemów zarządzania oświetleniem w oparciu o sensory jest zmniejszanie kosztów energii elektrycznej. Dzięki czujnikom natężenia światła w obiektach handlowych z dużymi przeszkleniami można znacząco obniżyć pobory mocy w słoneczne dni, dostosowując intensywność pracy opraw do tego, jak jasno jest w pomieszczeniu. Tego typu rozwiązanie przynosi szczególnie duże korzyści w sklepach wielkopowierzchniowych.

Lepsza ekspozycja dzięki elastycznym rozwiązaniom

Poprawa wyników sprzedażowych przy pomocy oświetlenia jest możliwa nie tylko dzięki sterowaniu uwagą konsumentów, ale także - oddziaływaniu na sposób postrzegania przez nich produktów. Szczególnie duży potencjał niesie ze sobą dopasowanie barwy światła do eksponowanego towaru w sposób podkreślający jego najbardziej atrakcyjne cechy. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku żywności świeżej. – Do oświetlenia mięsa czerwonego stosowane jest źródło o barwie różowawej. Przy drobiu i rybach wykorzystuje się natomiast światło białe – mówi Filip Gabryelczyk. –  Przy stoiskach z pieczywem czy serami montowane są oprawy eksponujące czerwienie i żółcie. Ciekawym rozwiązaniem dla tej grupy produktów są również systemy typu B+V+C, które dzięki niskiej temperaturze barwowej i wzmocnieniu zielonej wiązki światła, znajdują zastosowanie także w przypadku warzyw i owoców – uzupełnia Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    13,23

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.