Poradnik: Handel mądrzeje dzięki technologii

Autor: pr 9 lutego 2017 09:24

W sklepach coraz częściej używane są inteligentne rozwiązania oświetleniowe, które ze względu na skalę potencjalnych oszczędności były dotychczas zarezerwowane dla działających w trybie wielozmianowym zakładów przemysłowych. Nowe technologie nie tylko pozwalają oszczędzać energię elektryczną, ale także coraz mądrzej wspierają sprzedaż.

Systemy zarządzania oświetleniem od dawna wykorzystywane są w przemysłowych obiektach wielkopowierzchniowych oraz innych przestrzeniach komercyjnych po to, by zoptymalizować natężenie światła, pobory mocy i zużycie energii elektrycznej. Od kilkunastu miesięcy, w związku z ich rosnącą dostępnością i technologicznymi innowacjami, są coraz chętniej stosowane także w placówkach handlowych. Z jednej strony pomagają przyciągnąć uwagę klienta i zwiększyć sprzedaż, z drugiej – gwarantują obniżenie kosztów eksploatacji instalacji oświetleniowej.

Większe przychody i mniejsze koszty dzięki sensorom

Jedną z modnych obecnie, ciekawych i świeżych metod wyróżnienia produktów jest dynamiczne oświetlenie, reagujące na aktywność konsumenta. – W oparciu o wskazania czujników ruchu istnieje możliwość rozświetlenia punktu ekspozycji, gdy zbliża się do niego klient – mówi Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska i Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – Zmiany barwy lub natężenia światła przyciągają wzrok, zwiększając szansę zdobycia uwagi przechodzącej osoby. Rozwiązanie wykorzystuje się zarówno wewnątrz sklepów, jak i w przypadku okien wystawowych – dodaje.

Drugim obszarem wykorzystania systemów zarządzania oświetleniem w oparciu o sensory jest zmniejszanie kosztów energii elektrycznej. Dzięki czujnikom natężenia światła w obiektach handlowych z dużymi przeszkleniami można znacząco obniżyć pobory mocy w słoneczne dni, dostosowując intensywność pracy opraw do tego, jak jasno jest w pomieszczeniu. Tego typu rozwiązanie przynosi szczególnie duże korzyści w sklepach wielkopowierzchniowych.

Lepsza ekspozycja dzięki elastycznym rozwiązaniom

Poprawa wyników sprzedażowych przy pomocy oświetlenia jest możliwa nie tylko dzięki sterowaniu uwagą konsumentów, ale także - oddziaływaniu na sposób postrzegania przez nich produktów. Szczególnie duży potencjał niesie ze sobą dopasowanie barwy światła do eksponowanego towaru w sposób podkreślający jego najbardziej atrakcyjne cechy. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku żywności świeżej. – Do oświetlenia mięsa czerwonego stosowane jest źródło o barwie różowawej. Przy drobiu i rybach wykorzystuje się natomiast światło białe – mówi Filip Gabryelczyk. –  Przy stoiskach z pieczywem czy serami montowane są oprawy eksponujące czerwienie i żółcie. Ciekawym rozwiązaniem dla tej grupy produktów są również systemy typu B+V+C, które dzięki niskiej temperaturze barwowej i wzmocnieniu zielonej wiązki światła, znajdują zastosowanie także w przypadku warzyw i owoców – uzupełnia Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,89

  • Min

    2,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10985

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane