Poradnik: Jak budować półkę z żywnością dla niemowląt

Autor: www.dlahandlu.pl 30 maja 2014 21:22

Kategoria produktowa "Żywność dla niemowląt" jest bardzo ważną grupą zakupów zarówno dla konsumentów, jak i dla producentów. 
- Wartość sprzedaży w kategorii "Żywność dla niemowląt" w ostatnim roku wyniosła 1,25 mld zł. Właściwe ułożenie produktów na półkach, ułatwiające konsumentom zakupy oraz dobrze eksponujące nowości, to bardzo istotny czynnik sprzedaży - mówi Jarosław Pyżlak, Category Development Manager w Nestle Nutrition.

Aby ułatwić kupującym odnalezienie interesujących ich produktów w sklepach wielkoformatowych żywność dla niemowląt ustawiana jest według kilku głównych zasad. - Przede wszystkim zwykle produkty te ustawiane są w pobliżu alei głównej. Na sklepowej półce w tej kategorii ogromne znaczenie ma dostępność szerokiego asortymentu. Dlatego też osoby zajmujące się ekspozycją produktów zwykle zapewniają możliwość wyboru spośród wielu wariantów smakowych produktów w jednej podkategorii. Ustawiając na półce produkty z kategorii Żywność dla niemowląt powinniśmy pogrupować je w czytelne bloki produktowe takie jak: mleko modyfikowane, kaszki, dania, deserki, soki, nektary i herbatki. Następnie każdy z tych bloków dzielimy na bloki marek, a później według wieku podawania (od najmłodszych do najstarszych).

- Taki podział jest przede wszystkim czytelny. Ułatwia konsumentom poszukiwanie ulubionych produktów. Ilość miejsca na półce przeznaczonego na dany produkt powinna być uzależniona od poziomu rotacji. Im lepiej produkt się sprzedaje, tym więcej miejsca przeznaczamy na jego ekspozycję. Zapewni to jego stałą dostępność dla kupującego. Kolejnym elementem zwiększającym koszyk zakupowy są dobrze wyeksponowane nowości produktowe - dodaje Jarosław Pyżlak, Category Development Manager w Nestle Nutrition.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,46

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane