Poradnik: Jak budować półkę z żywnością dla niemowląt

Autor: www.dlahandlu.pl 30 maja 2014 21:22

Kategoria produktowa "Żywność dla niemowląt" jest bardzo ważną grupą zakupów zarówno dla konsumentów, jak i dla producentów. 
- Wartość sprzedaży w kategorii "Żywność dla niemowląt" w ostatnim roku wyniosła 1,25 mld zł. Właściwe ułożenie produktów na półkach, ułatwiające konsumentom zakupy oraz dobrze eksponujące nowości, to bardzo istotny czynnik sprzedaży - mówi Jarosław Pyżlak, Category Development Manager w Nestle Nutrition.

Aby ułatwić kupującym odnalezienie interesujących ich produktów w sklepach wielkoformatowych żywność dla niemowląt ustawiana jest według kilku głównych zasad. - Przede wszystkim zwykle produkty te ustawiane są w pobliżu alei głównej. Na sklepowej półce w tej kategorii ogromne znaczenie ma dostępność szerokiego asortymentu. Dlatego też osoby zajmujące się ekspozycją produktów zwykle zapewniają możliwość wyboru spośród wielu wariantów smakowych produktów w jednej podkategorii. Ustawiając na półce produkty z kategorii Żywność dla niemowląt powinniśmy pogrupować je w czytelne bloki produktowe takie jak: mleko modyfikowane, kaszki, dania, deserki, soki, nektary i herbatki. Następnie każdy z tych bloków dzielimy na bloki marek, a później według wieku podawania (od najmłodszych do najstarszych).

- Taki podział jest przede wszystkim czytelny. Ułatwia konsumentom poszukiwanie ulubionych produktów. Ilość miejsca na półce przeznaczonego na dany produkt powinna być uzależniona od poziomu rotacji. Im lepiej produkt się sprzedaje, tym więcej miejsca przeznaczamy na jego ekspozycję. Zapewni to jego stałą dostępność dla kupującego. Kolejnym elementem zwiększającym koszyk zakupowy są dobrze wyeksponowane nowości produktowe - dodaje Jarosław Pyżlak, Category Development Manager w Nestle Nutrition.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.