Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak kształtować wizerunek i sprzedaż produktów trudnych

Autor: dlahandlu.pl 13 września 2016 14:48

Z marketingowego punktu widzenia, zarówno konserwy, pasztety, jak i dania gotowe można zaliczyć do kategorii produktów trudnych. Z jednej strony pewna grupa konsumentów jest przywiązana do ich smaku i kupuje je, z drugiej, postrzegane są jako produkty niskiej jakości.  Zarówno marketingowcy, zajmujący się tymi kategoriami, jaki i producenci mają obecnie trudne zadanie, głównie ze względu na szybko zmieniające się oczekiwania i potrzeby konsumentów.

Obecnie mamy do czynienia z dysonansem poznawczym konsumentów. Z jednej strony istnieje pewna grupa osób, która pamięta smak konserw i pasztetów jeszcze z czasów dzieciństwa, dlatego chętnie sięga po nie w sklepie. Z drugiej strony postrzegane są one jako produkty niskiej jakości, co im wyjątkowo nie sprzyja w dobie stale zwiększającej się świadomości zdrowotnej konsumentów. – Klienci coraz częściej sprawdzają składy i czytają etykiety, interesują się tym, co kupują, zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny, dlatego obecnie najważniejszymi zadaniami producentów jest nieustanna praca nad jakością (tzw. „czyszczenie” składów) oraz podejmowanie działań mających na celu „odczarowanie” kategorii. Staramy się odpowiadać zarówno na potrzeby, jak i bariery konsumentów. Produkty Pamapol od zawsze charakteryzowały się wysoką jakością, a stały monitoring procesów produkcji i inwestycje w innowacyjne rozwiązania pozwalają nam na ich doskonalenie – mówi Robert Szataniak, dyrektor marketingu Pamapol.

Inną barierą, oprócz opinii o jakości konserw i pasztetów, jest powszechne przekonanie, że są to produkty kupowane przez osoby o niskim statusie społeczno-ekonomicznym. Nie wszystko jest jednak takie czarno-białe, jak by się mogło wydawać na pierwszy rzut oka. Jako przykład Robert Szataniak podaje Spichlerz Rusiecki, który jest marką premium, a produkty spod jego znaku cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. – Sama praca nad produktem to nie wszystko, ważne są także działania mające na celu zmianę postrzegania kategorii przez konsumentów i poszerzenie grup docelowych naszych produktów. W tym celu prowadzimy regularne działania komunikacyjne i marketingowe, które mają za zadanie budować pozytywne skojarzenia z daną kategorią i zwiększać świadomości konsumentów – tłumaczy Szataniak.

To właśnie z tego powodu producent zainwestował w kampanię promocyjną marki Spichlerz Rusiecki, która objęła TV, prasę, internet, social media oraz działania BTL, w tym degustacje w sieciach handlowych. – Jako lider kategorii mięsnych w słojach, chcemy ją budować. W spocie podkreślaliśmy mnogość sytuacji do konsumpcji oraz łatwe w przechowywaniu i wygodne opakowanie naszych produktów – mówi Szataniak. 

W kształtowaniu wizerunku marki ważnych jest wiele czynników, zwłaszcza w przypadku kategorii trudnych, gdzie kluczem do sukcesu jest odpowiednie połączenie wszystkich składowych elementów w jedną spójną całość. Ważna jest zarówno dobrze rozbudowana dystrybucja, atrakcyjna cena i akcje promocyjne, gdyż często konsumenci sięgają po tego typu produkty spontanicznie. Bardzo duże znaczenie ma także atrakcyjność samego produktu (dobrej jakości skład i smak), jak i opakowania.

Dyrektor marketingu Pamapol wskazuje również, że oprócz tego ważne jest także pozyskanie zainteresowania potencjalnego konsumenta. – Temu celowi służyło wprowadzenie brand heroes Pamapolu – Pamy i Pola w komunikacji marki na Facebooku. Postaci Pamy i Pola to właśnie sposób komunikacji nastawionej na przyciągnięcie konsumenta i zainteresowanie marką świadomych konsumentów, którzy do tej pory omijali te kategorie produktów – dodaje Robert Szataniak.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.