Poradnik: Jak oświetlić drogerię, by zwiększyć sprzedaż

Autor: dlahandlu.pl 28 października 2014 09:27

Zwiększenie sprzedaży, lepsza ekspozycja produktów i komfort klientów. Światło może sprawić, że drogeria nabierze całkowicie nowego oblicza. Znaczenie oświetlenia w sklepie jest dziś nie do przecenienia. W przypadku drogerii odgrywa ono tym większą rolę, że klienci oczekują od takich miejsc wysokiej estetyki i dobrych warunków do zapoznania się z ofertą.

1. Zadbaj o oświetlenie wystawy
Wystawa drogerii musi zachęcać i skłaniać do przekroczenia sklepowego progu. By tak się stało, należy zapewnić jej odpowiednie oświetlenie. Przede wszystkim nie może być ono słabsze, niż to obecne we wnętrzu.
- Trzeba pamiętać o zachowaniu odpowiednich proporcji. Wystawa musi być jasna i przykuwać uwagę przechodniów. Ma to spore znaczenie marketingowe. Warto użyć opraw akcentujących, które dodatkowo podkreślą atuty prezentowanych produktów - mówi Szymon Kowiel z firmy Lumiverso, ekspert od realizacji oświetlenia w obiektach komercyjnych.

Dobrze jest zdecydować się na źródła LED o barwie chłodno-białej. Kosmetyki prezentowane na wystawie, wyglądają w takim świetle atrakcyjnie i zachęcają do bliższego przyjrzenia się ofercie drogerii.

2. Świeć równomiernie
Oświetlając wnętrze sklepu należy pamiętać o równomiernym rozkładzie światła ogólnego. Trzeba unikać miejsc niedoświetlonych, które w przypadku zmiany aranżacji wnętrza spowodują, że niektóre produkty zaprezentują się gorzej od pozostałych.

- Ważny jest równomierny rozkład światła zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej. Oznacza to, że regały z kosmetykami muszą być tak samo oświetlone u podstawy, po środku oraz przy górnej krawędzi mebla - tłumaczy Szymon Kowiel.
Chcąc uzyskać równomierny rozkład światła w dłuższym okresie czasu, należy stosować źródła o niskiej awaryjności. Samodzielna wymiana pojedynczych żarówek może doprowadzić do sytuacji, gdy system oświetlenia będzie świecił inaczej w różnych miejscach pomieszczenia. Tym samym wywoła poczucie dyskomfortu zarówno u pracowników, jak i klientów.

3. Pamiętaj o temperaturze barwowej i wskaźniku oddawania barw
Idealne dla drogerii będzie światło o temperaturze barwowej 4000K. To barwa neutralna. Jej zaletą jest to, że bardzo dobrze sprawdza się w drogeriach czy aptekach. Podkreśla czysty, estetyczny charakter wnętrza i pomaga w orientacji. Klientom dodaje energii, wspomaga koncentrację, a tym samym pozwala spędzić więcej czasu na zapoznawaniu się z ofertą drogerii.

Istotny jest także wskaźnik oddawania barw. W przypadku oświetlenia drogerii dobrze, by był on jak najwyższy i powinien wynosić od 80 do ponad 90 punktów Ra. W ten sposób kolory kosmetyków, szczególnie tych do makijażu, będą dobrze rozpoznawalne, a klient uniknie rozczarowania po wyjściu ze sklepu.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.