PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Jak przygotować sklep na Walentynki

Autor: Katarzyna Anders, Menedżer Działu Marketingu w PMT Marketing System (Upright Group) 9 lutego 2016 10:03

Większość konsumentów dokonuje zakupów dopiero 14 lutego i w ciągu kilku dni poprzedzających. Wyjątkowa specyfika tego święta powoduje, że sprzedawcy mogą sobie pozwolić na stosunkowo późne przygotowania, gdzie za optymalny przyjmuje się okres na przełomie stycznia i lutego. Aranżując placówkę handlową na święto zakochanych, należy zacząć od witryny – to ona w pierwszej kolejności zwraca uwagę potencjalnych kupujących.

Klimat walentynkowy najmocniej kreują galerie handlowe, drogerie, sklepy z bielizną i biżuterią oraz z odzieżą, szczególnie tą adresowaną do młodych ludzi. Na wystawach sklepowych dominuje motyw serc oraz ciepła kolorystyka, ze szczególnym uwzględnieniem czerwieni i różu. Widoczne są także hasła informujące o walentynkowych ofertach specjalnych.

Nastrój wewnątrz

Dzień 14 lutego jest idealną okazją do poszerzenia asortymentu o produkty okolicznościowe. Kwiaty, czekoladki, perfumy, lekkie alkohole, maskotki, czy biżuteria – to najczęściej sprzedaje się w Walentynki. Warto w najczęściej odwiedzanym przez kupujących miejscu zaaranżować ekspozycję ze specjalnie zaprojektowaną „świąteczną” kolekcją. Sprzedawcy powinni szczególną uwagę zwrócić na intuicyjny podział towarów, który zachęci klientów. Dobrym pomysłem będzie umiejscowienie okolicznościowego asortymentu zarówno w strefie wejścia, przykuwając uwagę konsumenta już w chwili pojawienia się w sklepie, jak i w strefie kasowej, jeszcze raz przypominając nasz komunikat.

Do zakupu walentynkowych prezentów sklep może dodać gratisowy upominek (np. przy zakupie męskiego kosmetyku, damski w prezencie), bądź zagwarantować inne korzyści, które mogą pomóc zwiększyć sprzedaż (np. pomoc hostessy w wyborze odpowiedniego produktu). Stosowanie tego rodzaju zabiegów buduje więź pomiędzy marką, a klientem, co może zaprocentować w przyszłości. Kupujący chętniej wróci do sklepu, w którym spędził miło czas i w którym czuł się dobrze.

Oprawa

Szczególnie warto zwrócić uwagę na to, aby klienci mogli odczuć klimat święta zakochanych za pomocą zmysłów – do osiągnięcia tego celu należy zadbać o odpowiednią oprawę, zarówno muzyczną, jak i zapachową. Romantyczne przeboje płynące ze sklepowych głośników wraz z delikatnym zapachem wprowadzą miły nastrój w całym sklepie, który udzieli się również kupującym.

Walentynkową atmosferę można zbudować także dzięki subtelnym ozdobom, rozmieszczonym na terenie całego sklepu. Dobrze sprawdzą się oryginalne etykietki i metki cenowe przy produktach, oznaczone serduszkami czy wesołymi życzeniami-rymowankami. Dobrym pomysłem będzie także pakowanie zakupionych w tym dniu produktów w specjalne torby z walentynkowym motywem.

Coraz więcej sklepów oferuje usługę bezpłatnego pakowania prezentów w okresach świątecznych (np. przed Bożym Narodzeniem). Warto wykorzystać ten pomysł także przy okazji drobniejszych świąt, takich jak właśnie Walentynki. Taka dodatkowa oferta będzie stanowiła wartość dodaną dla sprzedawcy, zachęcając „zabieganych” klientów do zakupów w tym konkretnym sklepie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    4,93

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane