Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak przygotować sklep na Walentynki

Autor: Katarzyna Anders, Menedżer Działu Marketingu w PMT Marketing System (Upright Group) 9 lutego 2016 10:03

Większość konsumentów dokonuje zakupów dopiero 14 lutego i w ciągu kilku dni poprzedzających. Wyjątkowa specyfika tego święta powoduje, że sprzedawcy mogą sobie pozwolić na stosunkowo późne przygotowania, gdzie za optymalny przyjmuje się okres na przełomie stycznia i lutego. Aranżując placówkę handlową na święto zakochanych, należy zacząć od witryny – to ona w pierwszej kolejności zwraca uwagę potencjalnych kupujących.

Klimat walentynkowy najmocniej kreują galerie handlowe, drogerie, sklepy z bielizną i biżuterią oraz z odzieżą, szczególnie tą adresowaną do młodych ludzi. Na wystawach sklepowych dominuje motyw serc oraz ciepła kolorystyka, ze szczególnym uwzględnieniem czerwieni i różu. Widoczne są także hasła informujące o walentynkowych ofertach specjalnych.

Nastrój wewnątrz

Dzień 14 lutego jest idealną okazją do poszerzenia asortymentu o produkty okolicznościowe. Kwiaty, czekoladki, perfumy, lekkie alkohole, maskotki, czy biżuteria – to najczęściej sprzedaje się w Walentynki. Warto w najczęściej odwiedzanym przez kupujących miejscu zaaranżować ekspozycję ze specjalnie zaprojektowaną „świąteczną” kolekcją. Sprzedawcy powinni szczególną uwagę zwrócić na intuicyjny podział towarów, który zachęci klientów. Dobrym pomysłem będzie umiejscowienie okolicznościowego asortymentu zarówno w strefie wejścia, przykuwając uwagę konsumenta już w chwili pojawienia się w sklepie, jak i w strefie kasowej, jeszcze raz przypominając nasz komunikat.

Do zakupu walentynkowych prezentów sklep może dodać gratisowy upominek (np. przy zakupie męskiego kosmetyku, damski w prezencie), bądź zagwarantować inne korzyści, które mogą pomóc zwiększyć sprzedaż (np. pomoc hostessy w wyborze odpowiedniego produktu). Stosowanie tego rodzaju zabiegów buduje więź pomiędzy marką, a klientem, co może zaprocentować w przyszłości. Kupujący chętniej wróci do sklepu, w którym spędził miło czas i w którym czuł się dobrze.

Oprawa

Szczególnie warto zwrócić uwagę na to, aby klienci mogli odczuć klimat święta zakochanych za pomocą zmysłów – do osiągnięcia tego celu należy zadbać o odpowiednią oprawę, zarówno muzyczną, jak i zapachową. Romantyczne przeboje płynące ze sklepowych głośników wraz z delikatnym zapachem wprowadzą miły nastrój w całym sklepie, który udzieli się również kupującym.

Walentynkową atmosferę można zbudować także dzięki subtelnym ozdobom, rozmieszczonym na terenie całego sklepu. Dobrze sprawdzą się oryginalne etykietki i metki cenowe przy produktach, oznaczone serduszkami czy wesołymi życzeniami-rymowankami. Dobrym pomysłem będzie także pakowanie zakupionych w tym dniu produktów w specjalne torby z walentynkowym motywem.

Coraz więcej sklepów oferuje usługę bezpłatnego pakowania prezentów w okresach świątecznych (np. przed Bożym Narodzeniem). Warto wykorzystać ten pomysł także przy okazji drobniejszych świąt, takich jak właśnie Walentynki. Taka dodatkowa oferta będzie stanowiła wartość dodaną dla sprzedawcy, zachęcając „zabieganych” klientów do zakupów w tym konkretnym sklepie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,86

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.