Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak rekrutować pracowników sezonowych przed świętami

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2016 12:12

Listopad to miesiąc rekrutacji pracowników sezonowych, zwłaszcza handlowców, pracowników obsługi klienta i oczywiście Mikołajów. Jak skutecznie i szybko zrekrutować gwiazdkową ekipę? - wyjaśniają eksperci MonsterPolska.pl.

Z okazji zbliżającej się Gwiazdki startuje wzmożona rekrutacja w usługach i handlu. Poszukiwani są dodatkowi sprzedawcy, pracownicy obsługi klienta (np. w call center), kurierzy, pakowacze prezentów. Niezbędna jest także ekipa, która wypromuje wśród klientów świąteczne oferty i produkty, a także zajmie czas dzieci. Dodatkowych pracowników rekrutują sklepy, centra handlowe, banki, restauracje – wszystkie firmy, które chcą przyciągnąć do siebie klientów i skorzystać na grudniowym szaleństwie zakupowym. Jak rekrutować?

 – Podczas rekrutacji sezonowej ważne jest „upolowanie” pracownika, który doskonale wywiąże się z powierzonych zadań bez dodatkowych szkoleń. Na długie instrukcje po prostu nie będzie czasu. Dlatego warto zaznaczyć w ogłoszeniu kogo i z jakimi umiejętnościami szukamy – mówi Bartosz Struzik z międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Jeśli hostessa ma zachęcać klientów do sprzedaży – warto podkreślić, że potrzebna jest osoba, która już pracowała na przykład na stanowiskach promocyjnych. Ze względu na to, że świąteczne prace wymagają często pracy w kostiumach, należy to zaznaczyć w opisie. Nie każdy zdecyduje się na pracę w stroju elfa, więc lepiej poinformować o tym wymogu w ofercie.

 – Rekrutując pracowników sezonowych pamiętajmy, że nawet pracując z nami tylko przez jeden weekend, wyrobią sobie opinię o firmie. Warto zadbać o to, aby krótka współpraca przyniosła firmie korzyści w postaci dobrego marketingu szeptanego – dodaje ekspert MonsterPolska.pl.
Dlatego nie warto obiecywać pracownikowi sezonowemu długofalowej współpracy jeśli wiemy, że jest to oferta na weekend, tydzień czy dwa przedświąteczne tygodnie. Warto uczciwie określić czas pracy, rodzaj umowy oraz warunki pracy. Prowadząc rozmowę można upewnić się, że kandydat wie, że jest to zlecenie od – do i dopytać, że wciąż jest zainteresowany.

Upewnijmy się również, że sam proces rekrutacji prowadzony jest we właściwy sposób. Z badań serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl wynika, że dla 97% kandydatów do pracy postawa firmy podczas rekrutacji ma wpływ na to, czy będą do niej aplikować po raz kolejny.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.