Poradnik: Jak skutecznie zaplanować sprzedaż w firmie?

Autor: pr 13 stycznia 2017 13:17

Początek roku to najlepszy moment na stworzenie przemyślanej strategii sprzedaży na kolejne miesiące. Właściwie opracowana i wdrożona jest głównym warunkiem założonego rozwoju i wzrostu firmy. Dlaczego warto posiadać strategię sprzedaży? Wyjaśnia ekspert.

- Strategia sprzedaży to dokument, bez którego firma nie może efektywnie pracować. Dotyczy to nie tylko korporacji, ale także małych i średnich przedsiębiorstw. Musimy wyznaczać cele sprzedażowe, jakie chcemy osiągnąć na dany rok i odpowiednio zaplanować ich osiągnięcie. Budowanie strategii sprzedaży to praca analityczna, co oznacza, że odpowiednio zaplanowana staje się przewidywalna– wyjaśnia dr n. ekon. Agnieszka Grostal, ekspert w zarządzaniu sprzedaży i właściciel firmy doradczej Salents. 

Dlaczego warto posiadać strategię sprzedaży?

Podejmiesz decyzje strategicznie biznesowo.
Przed rozpoczęciem prac nad strategią sprzedaży, zarząd firmy musi odpowiedzieć sobie na strategiczne pytania odnośnie wizji firmy.To osoby decyzyjne określają w strategii biznesowej wysokość marży, strukturę i wielkość przychodów. Należy zdefiniować następujące informacje: co sprzedajemy, komu, w jaki sposób, w jakiej formie, jakimi kanałami, jakie role sprzedażowe będą mieli określeni sprzedawcy, jak będzie zdefiniowany proces sprzedaży, jakie będą priorytety działań. Rolą dyrektora handlowego jest przełożenie tych ustaleń na strategię sprzedaży i realizację wraz z zespołem.

Precyzyjnie określisz wszystkie elementy strategii sprzedaży.
- Zbyt ogólna strategia sprzedaży sprawi, że handlowcy nie będą wiedzieli komu mają sprzedać produkt. Strategia musi mieć ustawione priorytety sprzedażowe zarówno po stronie segmentów, jak i produktów – wyjaśnia dr Agnieszka Grostal.

Precyzyjna strategia sprzedaży powinna zawierać: uszczegółowienie oferty wartości, określenie segmentacji klientów i dostosowania oferty wartości do segmentacji klientów, określenie, w jaki sposób będziemy do tych segmentów docierać (czyli kanały i procesy sprzedaży, które mają w tych kanałach działać), politykę cenową.

Strategia sprzedażowa ułatwi Ci zarządzanie sprzedażą.
Aby w pełni wykorzystać strategię sprzedaży, należy przełożyć jej założenia na cele sprzedażowe. Co to oznacza? Korzystając z informacji zawartych w strategii sprzedażowej na temat produktu, grupy docelowej, procesu sprzedaży itd. należy w taki sposób zaplanować działania i aktywności, aby zapewnić realizację założonej strategii.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    18,06

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7834

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.