Poradnik: Jak skutecznie zaplanować sprzedaż w firmie?

Autor: pr 13 stycznia 2017 13:17

Początek roku to najlepszy moment na stworzenie przemyślanej strategii sprzedaży na kolejne miesiące. Właściwie opracowana i wdrożona jest głównym warunkiem założonego rozwoju i wzrostu firmy. Dlaczego warto posiadać strategię sprzedaży? Wyjaśnia ekspert.

- Strategia sprzedaży to dokument, bez którego firma nie może efektywnie pracować. Dotyczy to nie tylko korporacji, ale także małych i średnich przedsiębiorstw. Musimy wyznaczać cele sprzedażowe, jakie chcemy osiągnąć na dany rok i odpowiednio zaplanować ich osiągnięcie. Budowanie strategii sprzedaży to praca analityczna, co oznacza, że odpowiednio zaplanowana staje się przewidywalna– wyjaśnia dr n. ekon. Agnieszka Grostal, ekspert w zarządzaniu sprzedaży i właściciel firmy doradczej Salents. 

Dlaczego warto posiadać strategię sprzedaży?

Podejmiesz decyzje strategicznie biznesowo.
Przed rozpoczęciem prac nad strategią sprzedaży, zarząd firmy musi odpowiedzieć sobie na strategiczne pytania odnośnie wizji firmy.To osoby decyzyjne określają w strategii biznesowej wysokość marży, strukturę i wielkość przychodów. Należy zdefiniować następujące informacje: co sprzedajemy, komu, w jaki sposób, w jakiej formie, jakimi kanałami, jakie role sprzedażowe będą mieli określeni sprzedawcy, jak będzie zdefiniowany proces sprzedaży, jakie będą priorytety działań. Rolą dyrektora handlowego jest przełożenie tych ustaleń na strategię sprzedaży i realizację wraz z zespołem.

Precyzyjnie określisz wszystkie elementy strategii sprzedaży.
- Zbyt ogólna strategia sprzedaży sprawi, że handlowcy nie będą wiedzieli komu mają sprzedać produkt. Strategia musi mieć ustawione priorytety sprzedażowe zarówno po stronie segmentów, jak i produktów – wyjaśnia dr Agnieszka Grostal.

Precyzyjna strategia sprzedaży powinna zawierać: uszczegółowienie oferty wartości, określenie segmentacji klientów i dostosowania oferty wartości do segmentacji klientów, określenie, w jaki sposób będziemy do tych segmentów docierać (czyli kanały i procesy sprzedaży, które mają w tych kanałach działać), politykę cenową.

Strategia sprzedażowa ułatwi Ci zarządzanie sprzedażą.
Aby w pełni wykorzystać strategię sprzedaży, należy przełożyć jej założenia na cele sprzedażowe. Co to oznacza? Korzystając z informacji zawartych w strategii sprzedażowej na temat produktu, grupy docelowej, procesu sprzedaży itd. należy w taki sposób zaplanować działania i aktywności, aby zapewnić realizację założonej strategii.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane