Poradnik: Jak stworzyć efektywną gazetkę reklamową

FERNPARTNERS 15 maja 2015 13:34

Poradnik: Jak stworzyć efektywną gazetkę reklamową

Gazetki promocyjne są jednym z najważniejszych narzędzi używanych do komunikacji z klientem. To właśnie dzięki nim sklepy mogą tworzyć ruch w sklepie i nim kierować. Mimo wielu zalet, należy pamiętać o tym, że komunikacja z klientem za pomocą gazetek jest jednocześnie kosztowna. W przypadku zaplanowania złego materiału promocyjnego tracimy nie tylko pieniądze, które zostały zainwestowane m.in. w druk i dystrybucję, ale głównie potencjalną marżę, którą moglibyśmy uzyskać. Poniżej zostaną przedstawione dobre praktyki dotyczące tworzenia gazetek promocyjnych - począwszy od ustalenia celu i odbiorców gazetki, aż po projektowanie poszczególnych stron i planowanie ułożenia produktów.

Cel gazetki

Przed rozpoczęciem projektowania gazetki należy zastanowić się, jaki jest jej cel. W zależności od zadania jakie ma spełniać gazetka rekomendowane są inne działania, między innymi:

a)     Zwiększenie wartości koszyka – umieszczanie szerokiego asortymentu, informowanie o nowych produktach i nowych dostawach;

b)    Zwiększenie traffic’u (ruchu) w sklepie – umieszczanie wielu ofert specjalnych, dużych promocji, komunikatów podkreślających niskie ceny;

c)     Budowanie świadomości dotyczącej oferowanego asortymentu – prezentacja asortymentu, z którym nie jest kojarzony dany sklep;

d)    Budowanie pożądanego wizerunku cenowego – promowanie produktów wizerunkowych, czyli tych, których konsumenci znają ceny i je porównują.

Ustalając poziom obniżki cenowej warto również pamiętać o tym, że już samo umieszczenie artykułu w gazetce wywołuje efekt psychologiczny, który związany jest nie z wrażliwością cenową, lecz z aspektami psychologii konsumentów. Efekt ten przynosi podobny skutek, co obniżka ceny – zwiększa skłonność do zakupu danego towaru (ponieważ klienci z góry zakładają, że produkt znajdujący się w gazetce jest dobrą ofertą). W zależności od relacji wrażliwości cenowej oraz podatności klientów na efekt psychologiczny, warto zastanowić się nad nierezygnowaniem z marży (nieprzecenianiu produktów), lecz nad budową optymalnej komunikacji w gazetce promocyjnej.

 Różnicowanie grupy docelowej

Jeden typ gazetki zazwyczaj nie dociera do wszystkich segmentów klientów. W konsekwencji, na samym początku procesu należy zastanowić się, do jakiej grupy docelowej chcemy skierować materiał promocyjny. Bardzo ważne jest, aby cały koncept oraz wygląd gazetki dostosować do określonego segmentu. Kolorystyka, komunikaty, ułożenie i dobór produktów oraz cenówki powinny być dopasowane tak, aby były czytelne dla wyznaczonych klientów. Przykładowo, niektóre apteki oferują jednocześnie dwa typy gazetek skierowanych dla różnych grup docelowych:

a)     Segment 60+: bardzo proste gazetki – mało komunikatów, duże fotografie produktów, brak przekreślonych cen, produkty przeznaczone dla osób starszych

b)    Pozostałe segmenty: bardziej złożone gazetki – wiele komunikatów, przekreślone ceny, mniejsze zdjęcia, szeroki wachlarz produktów  



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.