Poradnik: Jak stworzyć witrynę, która będzie "sprzedawała"

Autor: dlahandlu.pl 4 sierpnia 2015 13:12

Poradnik: Jak stworzyć witrynę, która będzie "sprzedawała"  80 proc. klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy; fot. shutterstock

Badania pokazują, że 80 proc. klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy, a około 75 proc. z nich przyznaje, że czasami kupuje w sklepie, do którego zachęciła ich wystawa. Dlatego warto zadbać o to, aby świadomie i efektywnie rozplanować tę "wizytówkę" sklepu - przekonują właściciele firmy Wyklejacze.pl.

Dużą zaletą witryny jest możliwość dostosowywania komunikatów do okoliczności (aktualnych promocji, sezonowych wydarzeń czy też nowej oferty).

Napisy na witrynach powinny być duże, proste i wyraziste, aby ludzie, którzy poruszający się szybko w okolicach sklepu mogli je dostrzec. Mało skuteczne będzie umieszczenie wielu komunikatów na szybie, co gorsza - umieszczonych obok siebie. Na polskich ulicachzłych przykładów jest wiele - aktualne promocje, logotyp firmy, godziny otwarcia, informacja o zakazie wprowadzania psów, obiekcie monitorowanym oraz ogłoszenia "promocje tylko dziś". Zaskakujące, że to wszystko mieści się na jednej szybie. Jedno jest pewne - przechodzący klient nie zapamięta żadnego z komunikatów, co więcej, ich natłok może go najzwyczajniej odstraszyć.

W przypadku witryny z produktami, należy pamiętać, że wszystkie powinny być pogrupowane wokół punktu centralnego, aby maksymalnie przyciągały uwagę przechodnia. W przypadku witryny z produktami o różnych wielkościach, dobrze sprawdza się ekspozycja piramidalna. Wzrok przechodzącej osoby skupia się na centrum piramidy (i w tym miejscu najlepiej jest umieścić komunikat najważniejszy, najbardziej przyciągający), a następnie śledzi on wokół resztę ekspozycji. Zasada ta dotyczy również wysokości umieszczanych produktów - za nisko ułożone będą ignorowane, a za wysoko, niezauważone. To na wysokości wzroku klienta, tj. ok 160cm skupia się jego percepcja i to tam powinny znajdować się najważniejsze komunikaty.

Światło należy wykorzystać, aby uzyskać odpowiednią kolorystykę całości bądź stworzyć scenerię zyskując efekt przestrzenności. W przypadku witryny z użyciem folii należy pamiętać, że użycie folii monomerycznej całkowicie odcina dopływ światła do wnętrza sklepu, podczas gdy przekaz reklamowy na foli OWV (one way vision) przepuszcza światło, przy równoczesnej widoczności z wnętrza sklepu.

Używając kolorów należy zwracać uwagę na ich zestawienie, nie zaś na pojedyncze barwy.
Podstawą jest rytm (powtórzenia kolorów) i równowaga (świadome stonowanie barw). Badania pokazują, że istnieje znacznie większa szansa na zauważenie wystawy, jeżeli jest ona skontrastowana z otoczeniem.

Paco Underhill napisał, że najlepszy komunikat to taki, który można przeczytać szybko i będąc w ruchu. Jak pokazują badania cyfrowy wyświetlacz z ruchomym tekstem był oglądany przez 48% klientów podczas gdy tradycyjne tablice przez 17% proc. z nich. Ruch to bardzo skuteczny bodziec przyciągania uwagi. Dlatego coraz częściej spotyka się witryny, na których zainstalowany jest wyświetlacz LED.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane