Poradnik: Jak stworzyć witrynę, która będzie "sprzedawała"

Autor: dlahandlu.pl 4 sierpnia 2015 13:12

Poradnik: Jak stworzyć witrynę, która będzie "sprzedawała"  80 proc. klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy; fot. shutterstock

Badania pokazują, że 80 proc. klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy, a około 75 proc. z nich przyznaje, że czasami kupuje w sklepie, do którego zachęciła ich wystawa. Dlatego warto zadbać o to, aby świadomie i efektywnie rozplanować tę "wizytówkę" sklepu - przekonują właściciele firmy Wyklejacze.pl.

Dużą zaletą witryny jest możliwość dostosowywania komunikatów do okoliczności (aktualnych promocji, sezonowych wydarzeń czy też nowej oferty).

Napisy na witrynach powinny być duże, proste i wyraziste, aby ludzie, którzy poruszający się szybko w okolicach sklepu mogli je dostrzec. Mało skuteczne będzie umieszczenie wielu komunikatów na szybie, co gorsza - umieszczonych obok siebie. Na polskich ulicachzłych przykładów jest wiele - aktualne promocje, logotyp firmy, godziny otwarcia, informacja o zakazie wprowadzania psów, obiekcie monitorowanym oraz ogłoszenia "promocje tylko dziś". Zaskakujące, że to wszystko mieści się na jednej szybie. Jedno jest pewne - przechodzący klient nie zapamięta żadnego z komunikatów, co więcej, ich natłok może go najzwyczajniej odstraszyć.

W przypadku witryny z produktami, należy pamiętać, że wszystkie powinny być pogrupowane wokół punktu centralnego, aby maksymalnie przyciągały uwagę przechodnia. W przypadku witryny z produktami o różnych wielkościach, dobrze sprawdza się ekspozycja piramidalna. Wzrok przechodzącej osoby skupia się na centrum piramidy (i w tym miejscu najlepiej jest umieścić komunikat najważniejszy, najbardziej przyciągający), a następnie śledzi on wokół resztę ekspozycji. Zasada ta dotyczy również wysokości umieszczanych produktów - za nisko ułożone będą ignorowane, a za wysoko, niezauważone. To na wysokości wzroku klienta, tj. ok 160cm skupia się jego percepcja i to tam powinny znajdować się najważniejsze komunikaty.

Światło należy wykorzystać, aby uzyskać odpowiednią kolorystykę całości bądź stworzyć scenerię zyskując efekt przestrzenności. W przypadku witryny z użyciem folii należy pamiętać, że użycie folii monomerycznej całkowicie odcina dopływ światła do wnętrza sklepu, podczas gdy przekaz reklamowy na foli OWV (one way vision) przepuszcza światło, przy równoczesnej widoczności z wnętrza sklepu.

Używając kolorów należy zwracać uwagę na ich zestawienie, nie zaś na pojedyncze barwy.
Podstawą jest rytm (powtórzenia kolorów) i równowaga (świadome stonowanie barw). Badania pokazują, że istnieje znacznie większa szansa na zauważenie wystawy, jeżeli jest ona skontrastowana z otoczeniem.

Paco Underhill napisał, że najlepszy komunikat to taki, który można przeczytać szybko i będąc w ruchu. Jak pokazują badania cyfrowy wyświetlacz z ruchomym tekstem był oglądany przez 48% klientów podczas gdy tradycyjne tablice przez 17% proc. z nich. Ruch to bardzo skuteczny bodziec przyciągania uwagi. Dlatego coraz częściej spotyka się witryny, na których zainstalowany jest wyświetlacz LED.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    4,10

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.