Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak światło pomaga upłynnić napoje

Autor: dlahandlu.pl 20 kwietnia 2016 10:36

Poradnik: Jak światło pomaga upłynnić napoje Fot. mat.pras. Trilux

Sprzedaż napojów bezalkoholowych i piwa charakteryzuje się bardzo silną sezonowością. W okresie letnim zainteresowanie niektórymi spośród grup produktowych rośnie o kilkadziesiąt a nawet kilkaset procent. By w pełni wykorzystać handlowy potencjał nadchodzącej pory roku, warto zadbać o optymalną ekspozycję butelek, kartonów i puszek.

Okres między majem a sierpniem, kiedy dni stają się dłuższe, cieplejsze i bardziej słoneczne, sprzyja zwiększeniu wolumenu sprzedaży wód i soków. Największe wzrosty odnotowuje się jednak w przypadku napojów gazowanych - nawet o 50% - oraz piwa – o ponad 200% względem miesięcy poza sezonem. Ten pozytywny efekt można wykorzystać do maksimum dzięki właściwej ekspozycji opakowań. Szczególnie wrażliwe pod tym względem są produkty browarnicze.

Białe światło dla kolorowych opakowań
Ogólna zasada doboru oświetlenia podpowiada, by dopasować jego barwę do dominującego odcienia eksponowanego produktu. Jednak napoje w puszkach, kartonach i etykietowanych butelkach charakteryzują się dużym zróżnicowaniem opakowań pod względem rozmiarów, kształtów i kolorystyki. Jak zatem je zaprezentować? – Trudno o jednoznaczne sformułowanie zasad postępowania, pozwalających podkreślić wizualne walory wszystkich produktów tego typu. Dlatego też, stosunkowo rzadko różnicuje się  parametry opraw funkcjonujących w obrębie działu napojów. Najczęściej wykorzystuje się tu białe źródła światła o pośredniej temperaturze barwowej: 3000-4000K – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska oraz ekspert oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. - Ważniejsze i bardziej wykonalne niż dobór rozwiązania do kolorystyki poszczególnych produktów jest zachowanie spójności z całościowym konceptem sklepu i bezpośrednim otoczeniem napojów – dodaje ekspert. W przypadku tła w zimnych odcieniach, warto więc zastosować chłodne światło. Doskonale sprawdza się ono także w przypadku lodówek, wizualnie podkreślając panującą w nich temperaturę. Kiedy mamy do czynienia z regałami w ciepłej kolorystyce, dobrym dopełnieniem będzie światło o dopasowanej barwie.

  • jack 2016-04-20 14:23:56

    Proszę nie nazywać cieczy sprzedawanej w marketach

    piwem ,bo piwo to było 20 lat temu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,52

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.