PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik - jak właściwie wyeksponować przyprawy na sklepowej półce

Autor: dlahandlu.pl 17 września 2013 15:16

Poradnik - jak właściwie wyeksponować przyprawy na sklepowej półce

Warto tak przeorganizować ułożenie półki z przyprawami, aby asortyment sezonowy oraz topy, czyli najlepiej rotujące produkty znajdowały się w zasięgu wzroku klienta. To zdecydowanie przyczyni się do lepszej rotacji produktów na półce, zwiększając tym samym obroty sklepu - informuje Marta Klęka-Nowa z firmy Prymat.

Warto tak przeorganizować ułożenie półki z przyprawami, aby asortyment sezonowy oraz topy, czyli najlepiej rotujące produkty znajdowały się w zasięgu wzroku klienta. To zdecydowanie przyczyni się do lepszej rotacji produktów na półce, zwiększając tym samym obroty sklepu.

Miejsce oraz forma ekspozycji przypraw zależą od wielu czynników, m.in. od rodzaju placówki handlowej czy powierzchni sklepu, a także od sezonu. Najatrakcyjniejsze pod względem sprzedaży miejsca na półce to te na wysokości oczu i w zasięgu ręki. Jednak ze względu na ograniczenia przestrzeni sklepowej oraz na specyfikę tej kategorii dobrze przyjęły się osobne regały na przyprawy. Dzięki temu możliwe jest atrakcyjne rozłożenie produktów tak, aby konsument mógł łatwo odnaleźć poszukiwane przyprawy. Półka dzieli się na część stałą, w której znajdują się najpopularniejsze produkty, czyli takie, które rotują przez cały rok oraz na część dynamiczną, która zmieniana jest wraz z sezonami. W miejscu na wysokości wzroku zawsze znajdują się produkty sezonowe, najlepiej rotujące. Na półce obowiązuje ułożenie tematyczne z rozdzieleniem przypraw jednorodnych i specjalistycznych mieszanek przypraw.

Wprowadzenie dedykowanego regału na przyprawy zapewnia estetyczny wygląd i miejsce dodatkowej ekspozycji. Ponadto zarówno punkty o małej, jaki i te o większej powierzchni mogą optymalnie wykorzystać dostępne miejsce, by zwiększać sprzedaż.

Gdzie dodatkowo mogą być eksponowane przyprawy?

Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży są dodatkowe ekspozycje produktów w różnych miejscach sklepu poza podstawową półką lub regałem. Przyprawy są częściowo produktem impulsowym, dlatego też warto umieszczać je w miarę możliwości w odpowiednich miejscach. Na przykład przyprawy do mięs i marynaty warto wyeksponować przy stoisku mięsnym, sosy sałatkowe przy stoisku warzywnym, Party dipy - nowość w ofercie Prymatu - przy np. słonych przekąskach, a przyprawę do piernika przy produktach cukierniczych.

Podstawowym warunkiem sprzedaży jest przede wszystkim stała dostępność produktów, szczególnie topowych, na sklepowej półce. Dlatego też ważne jest odpowiednie zatowarowanie na przykład przed Bożym Narodzeniem, kiedy sprzedaż przypraw jest zdecydowanie wyższa niż w innych okresach roku. Z kolei w sezonie grillowym klienci poszukują przypraw dedykowanych do grilla, marynat czy sosów sałatkowych.

  • Dany 2013-09-28 21:50:55

    więcej stron dajcie..

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.