Poradnik: Jak wspierać sprzedaż przed Wielkanocą

Autor: ASM Group 31 marca 2015 20:59

Poradnik: Jak wspierać sprzedaż przed Wielkanocą Fot. aldi.pl


Wielkanoc widoczna jest w sklepach na kilka tygodni przed świętami. Aranżacje, dekoracje oraz atrakcje dla klientów pojawiają się 2-3 tygodnie wcześniej. Jak podkreślają specjaliści specyfika i termin świąt ściśle determinuje katalog produktów, który objęty jest działaniami promocyjnymi.

Z okresem przedświątecznym wiążą się nierozerwalnie porządki i przygotowania w wielu polskich domach. Handlowcy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rynku i przygotowują w tym czasie specjalne działania wspierające sprzedaż m.in. chemii gospodarczej czy środków czystości. 

Wiele firm wykorzystuje w celach promocyjnych najnowsze technologie. - Wykorzystanie nowoczesnych technologii jest coraz szerzej stosowanym zabiegiem w akcjach promocyjnych – konsumenci chętniej zwracają uwagę na interaktywne formy prezentacji niż na tradycyjne materiały POS. Konsekwentne zwiększanie wykorzystywania nowinek technologicznych w celach reklamowych nie jest już zaskoczeniem, ponieważ mają one duży wpływ na wybory konsumentów – mówi Klaudia Piskorz, account manager z działu promocji ASM GROUP.

W okresie przedświątecznym działania reklamowe nie ograniczają się wyłącznie do zagadnień związanych z utrzymaniem czystości. Konsumenci szukają specjalnych okazji i promocji. Są nimi obejmowane artykuły spożywcze, przede wszystkim nieprzetworzone służące do przygotowania tradycyjnych potraw świątecznych. Dlatego też akcje reklamowe ukierunkowane są na produkty wykorzystywane do pieczenia oraz gotowania.

Do asortymentu najchętniej promowanego należą te produkty, które najczęściej trafiają na wielkanocne stoły: chrzan, majonez, jajka, warzywa konserwowe, kukurydza, groszek, wędliny, napoje oraz słodycze.

Klaudia Piskorz podkreśla, że powszechnie wykorzystywanymi formą promocji w tym są degustacje oraz animacje. Ich celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na konkretne produkty wykorzystywane w okresie świątecznym. Istotną rolę w działaniach mających skłonić do zakupu nadal odgrywają rabaty, dodatkowe bonusy oraz atrakcyjne ceny.

Sieci detaliczne rozszerzają liczbę sklepów objętych projektami promocyjnymi. W hiper- i supermarketach częściej widoczne są akcje reklamowe z wykorzystaniem hostess, materiał POS oraz multimediów.

Produktami chętnie promowanymi przez detalistów jest sprzęt AGD, przede wszystkim ułatwiający przygotowanie potraw świątecznych. - Działania promocyjne często przybierają formę gratisów, gdzie do blendera przykładowo dołączany jest komplet pudełek śniadaniowych. Takie urządzenia gospodarstwa domowego są również wspierane materiałami POS z rekomendacjami typu – ‘najlepszy do mazurka’ w przypadku miksera. Oddzielną kategorię stanowi za to tzw. ‘duże’ AGD – m.in. pralki, zmywarki, lodówki – które objęte są promocją już na 4 – 6 tygodnie przed świętami. Okres przedwielkanocny wiąże się także ze wzmożoną liczbą działań z udziałem hostess, które często wspierane są odpowiednim strojem np. koszulką z informacjami o promocji - wyjaśnia Piskorz.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,71

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.