Poradnik: Jak wybrać polisę ubezpieczeniową dla sklepu spożywczego

Autor: pr 3 grudnia 2014 10:02

Prowadzenie sklepu z artykułami spożywczymi to ciężki kawałek chleba. Wystarczy krótka przerwa w dostawie prądu, by produkty w chłodziarkach rozmroziły się, a właściciel poniósł straty. Jeszcze gorzej, jeżeli rzecz dzieje się w grudniu, gdy wzrost sprzedaży w branży spożywczej sięga nawet kilkudziesięciu procent. Dlatego pod koniec roku wiele firm się ubezpiecza. Jak wybrać taką polisę? - radzi Rafał Klepuszewski, ekspert ds. ubezpieczeń dla MŚP Liberty Ubezpieczenia.

 

Dla przedsiębiorców z branży spożywczej przydatne może okazać się także ubezpieczenie od kradzieży z włamaniem czy urządzeń od awarii. Tak precyzyjnie zdefiniowana ochrona jest ważna o tyle, że szeroki zakres ubezpieczenia gwarantuje niekiedy ciągłość działalności. - W ekstremalnych warunkach to właśnie szybka wypłata odszkodowania umożliwia przedsiębiorcy zachowanie płynności finansowej i dalsze prowadzenie sprzedaży - zauważa Rafał Klepuszewski z Liberty Ubezpieczenia.

Osobną kwestią pozostaje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, które chroni przedsiębiorcę od szkód wyrządzonych osobom trzecim. Poszkodowanym może być np. klient sklepu, który złamał nogę, pośliznąwszy się na mokrej podłodze, albo właściciel lokalu uszkodzonego na skutek działań najemcy-przedsiębiorcy. Pracowników warto ubezpieczyć dodatkowo od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ochrona zadziała m.in. wówczas, gdy w wyniku wykonywania swoich obowiązków poparzą się lub doznają trwałego uszczerbku na zdrowiu.

Ubezpieczenie od przepięć, pożaru i innych zdarzeń losowych, takich jak deszcz, silny wiatr, uderzenie pioruna czy zalanie, to w tym biznesie podstawa. Trzeba przy tym pamiętać, by wybrane ubezpieczenie obejmowało ochroną nie tylko budynki, maszyny i urządzenia, ale także środki obrotowe, nakłady inwestycyjne oraz mienie pracownicze. Warto sprawdzić, czy dana polisa gwarantuje również pokrycie kosztów dodatkowych poniesionych w wyniku powstałej szkody np. najmu lokalu zastępczego, odtworzenia dokumentacji urzędowej czy naprawy uszkodzonych zabezpieczeń antywłamaniowych.

To, o czym powinniśmy także pomyśleć prowadząc sklep to ochrona dla różnego rodzaju elementów szklanych (witryn, drzwi czy neonów reklamowych), a także od aktów wandalizmu (np. graffiti). Dobra polisa powinna objąć także tego typu ryzyka.

Pełne ubezpieczenie sklepu można skomponować samodzielnie lub skorzystać z gotowych, dostępnych na rynku rozwiązań. - To wygodniejsza opcja, bo dobre oferty skierowane do małych i średnich przedsiębiorców często już w podstawowym zakresie chronią od wszystkich wyżej wymienionych ryzyk - zauważa Rafał Klepuszewski. - W niektórych firmach przedsiębiorca może ubezpieczyć się od wszystkich ryzyk charakterystycznych dla swojej branży, wybierając po prostu odpowiedni pakiet - dodaje.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,89

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.