Poradnik: Jak wyeksponować asortyment w sklepach odzieżowych (galeria)

Autor: dlahandlu.pl 13 marca 2018 11:25

Poradnik: Jak wyeksponować asortyment w sklepach odzieżowych (galeria) fot. materiały prasowe Trilux

W sklepach odzieżowych stawiających na dużą rotację i różnorodność asortymentu, na znaczeniu zyskuje dobór uniwersalnych rozwiązań ekspozycyjnych. Czym charakteryzuje się wyposażenie pełniące swoje funkcje niezależnie od specyfiki kolejnych kolekcji?

Świat mody rządzi się swoimi prawami. Występują w nim dwie pory roku, w dość niewielkim stopniu pokrywające się z tym, co widzimy w kalendarzu. I tak, kolekcje Wiosna/Lato trafiają na rynek zazwyczaj w styczniu, a Jesień/Zima – w lipcu. Jakby tego było mało, z myślą o zamożnych klientach wyjeżdżających jesienią w tropiki, niektóre marki od października do grudnia sprzedają lekką odzież z tzw. kolekcji wypoczynkowych (ang. resort). Co kilka miesięcy – lub jeszcze częściej – w placówkach handlowych radykalnie zmienia się więc kolorystyka, faktura i krój prezentowanych towarów.

– W związku z cykliczną zmiennością asortymentu, podyktowaną koniecznością dopasowania oferty do aktualnych trendów oraz pory roku, dobór parametrów oświetlenia do sklepu odzieżowego jest szczególnie trudnym zadaniem – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska oraz Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – Dzięki oprawom oświetleniowym o wysokim współczynniku oddawania barw, niezależnie od swego koloru odzież wygląda niemal tak samo jak w naturalnym świetle. W połączeniu z regałami i ekspozytorami w neutralnych odcieniach, rozwiązania tego rodzaju pozwalają wykreować przestrzeń efektownej i wiernej prezentacji ubrań różnych barw. Nie wyczerpuje to w pełni kwestii naśladowania naturalnego światła (by tego dokonać trzeba modyfikować temperaturę barwową wraz z porą dnia), daje jednak możliwość stworzenia warunków zbliżonych do tych, jak panują na zewnątrz w określonych godzinach – tłumaczy Gabryelczyk.

Uniwersalne wyposażenie jest szczególnie przydatne w butikach ready-to-wear, w których nowości dodawane są z większą częstotliwością niż wynikałoby to z typowej dla świata mody sezonowości. Przyjrzeliśmy się aranżacji wnętrza w jednym ze sklepów tego typu.

Wystrój butiku Hallhuber Stuttgart – case study

Hallhuber to znana na rynkach Europy Zachodniej marka mody damskiej z korzeniami sięgającymi końca lat 70. XX wieku. Pozycjonuje się jako młoda, nowoczesna, jakościowa, świadoma trendów i stylowa. Ucieleśnieniem tak sformułowanej koncepcji jest zasada, zgodnie z którą co dwa tygodnie wprowadzana jest nowa, spójna kolekcja, pozwalająca na tworzenie niezliczonych stylizacji przy zachowaniu harmonii kompozycji. Profil marki przejawia się także wyglądzie sklepów. Prześledziliśmy to na przykładzie liczącej 220 mkw., kompleksowo wyposażonej w 2017 roku placówki działającej w stuttgarckim Dorotheen Quartier.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,48

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6389

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.