Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak wyeksponować produkty wielkanocne?

Autor: Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska oraz Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego 15 marca 2016 11:38

Poradnik: Jak wyeksponować produkty wielkanocne? Filip Gabryelczyk

Dla przedsiębiorców działających w sektorze handlu detalicznego okres wielkanocny to, podobnie jak Boże Narodzenie, szansa na nawet kilkunastoprocentowy wzrost obrotów. Celem zwiększenia postrzeganej atrakcyjności produktów, stosuje się w tym czasie kilka zabiegów, zwracających uwagę konsumentów na poszczególne towary. W aranżacji przestrzeni handlowej w okresie świątecznym, wykorzystuje się kojarzoną z Wielkanocą kolorystykę: biel, żółcie i zielenie. Szczególnie korzystnie w takim otoczeniu reprezentują się produkty w ciemnych opakowaniach: masy do ciast czy przyprawy używane do przygotowania tradycyjnych potraw. Działa tu zasada kontrastu negatywnego - na jasnym tle dobrze prezentują się wyraźnie odróżniające się od niego towary.

Efekt można wzmocnić, kierując na sklepowe półki oświetlenie akcentujące. Dodatkowo, w przypadku artykułów konfekcjonowanych, obroty można zwiększyć stosując tzw. „cross merchandising”. Polega on na lokowaniu komplementarnych propozycji w bezpośrednim sąsiedztwie. Innymi słowy, reguła sprowadza się do zestawienia ze sobą wszystkich składników potrzebnych do przygotowania wybranych potraw.

Istnieją również ogólne zasady skutecznego eksponowania żywności świeżej, mające zastosowanie nie tylko od święta. W dużej mierze sprowadzają się do zastosowania światła o barwie podkreślającej wizualne walory produktów. I tak: zainteresowanie mięsami można zwiększyć stosując światło różowej barwy. W oświetleniu drobiu sprawdzi się światło barwy białej. Do oświetlania gotowych ciast oraz pieczywa wykorzystywane jest natomiast zwykle ciepłe światło o temperaturze barwowej 2 700 K. Według naszych danych, skala wzrostu obrotów wynikająca z implementacji rozwiązań oświetleniowych, pozwalających na skuteczną ekspozycją towarów, może sięgać kilkudziesięciu procent.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.