Poradnik: Jak zabezpieczyć sklep przed kradzieżami

Autor: Adam Suliga, niezależny ekspert w dziedzinie bezpieczeństwa 2 września 2014 11:20

Trzy najważniejsze obszary to: budowanie skutecznego systemu bezpieczeństwa (w tym współpraca z agencją ochrony, zaplecze techniczne i opracowanie efektywnych procedur) , współpraca z policją oraz współpraca z audytorami zewnętrznymi.

Dobór profesjonalnej agencji ochrony to rozwiązanie kosztowne, ale w sytuacji, gdy przedstawiciele agencji coraz większy nacisk kładą na jakość świadczonych usług, bardzo rozsądne - daje możliwość skorzystania z doświadczenia we współpracy z innymi przedsiębiorcami, dostęp do najnowszych rozwiązań w zakresie safety&security, oraz zapewnienie ciągłej opieki z możliwością reakcji na zidentyfikowane zagrożenia.

Dobór środków zabezpieczenia technicznego to rozwiązanie tańsze, ale wymagające od przedsiębiorcy znajomości zagadnienia i ciągłej samodzielnej pracy - np. konieczność obsługi zainstalowanego w markecie systemu CCTV. Z kolei opracowanie efektywnych procedur jes najtańsze, ale obarczone koniecznością posiadania bardzo dużej wiedzy na temat szeroko rozumianego bezpieczeństwa - np. zaangażowanie personelu w działania związane z loss prevention.

Ważna jest współpraca z policją w ramach rządowego programu "Razem Bezpieczniej". Program ten ma ograniczyć skalę zjawisk i zachowań, które budzą powszechny sprzeciw i poczucie zagrożenia. Jest on zgodny z przyjętym przez Radę Ministrów dokumentem Strategia Rozwoju Kraju 2007-2015. Jednym z jego priorytetów jest budowa zintegrowanej wspólnoty społecznej i jej bezpieczeństwa.

Po trzecie - warto zaangażować do współpracy audytorów zewnętrznych. Okresowa kontrola stanu bezpieczeństwa obiektu pozwala na skorzystanie z profesjonalnej obsługi w zakresie np. ochrony mienia, a nie wymaga ponoszenia wysokich kosztów związanych z zatrudnieniem etatowego pracownika, który byłby na co dzień odpowiedzialny za ten obszar. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć zagrożeń wynikających chociażby ze zmian prawa (np. planowane wdrożenie Ustawy o Monitoringu Wizyjnym).

Reasumując: bardzo ważne jest, aby każdy przedsiębiorca miał świadomość konieczności dbania o bezpieczeństwo własne i mienia, którym zarządza. Niestety obecnie dbanie o bezpieczeństwo rozpatruje się jeszcze wyłącznie w kategoriach kosztów, a nie korzyści, które bezsprzecznie wynikają z przedstawionych powyżej rozwiązań.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Mniejszy Specjalista 2014-09-03 12:58:55

    Dobór? Chyba WYBÓR.

    A audytor to nie to samo co osoba odpowiedzialna za ochronę i bezpieczeństwo.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.