Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie podczas Euro 2016

Autor: Elżbieta Szarejko, Centrum Monitorowania Rynku 8 czerwca 2016 09:39

Poradnik: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie podczas Euro 2016 Fot. za Kolporter

Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2016 zaczną się 10 czerwca 2016 r., ale polscy kibice najbardziej czekają na 12, 16 i 21 czerwca, kiedy Biało-Czerwoni zmierzą się z rywalami ze swojej grupy. Sportowe emocje i godziny spędzane przed telewizorem, często w większym gronie, sprzyjają zwiększonej konsumpcji alkoholu, napojów i różnego rodzaju przekąsek, dlatego detaliści powinni zadbać o szeroką i atrakcyjną ofertę tych kategorii.

Najważniejszym miejscem w sklepie małoformatowym w czasie Euro 2016 będą półki i lodówki z piwem – w czasie dużych piłkarskich imprez rośnie zarówno wolumen sprzedaży, jak i średnia wielkość transakcji zakupu tego trunku. Drugą ważną grupą produktów są chipsy i inne słone przekąski, które często lądują w koszyku obok piwa.

Można się spodziewać, że w najbliższych tygodniach klienci chętniej będą wybierać produkty marek związanych z reprezentacją (taką zależność Centrum Monitorowania Rynku zaobserwowało np. podczas Euro 2012), które w tym czasie będą intensywne promowane w mediach. Oficjalnymi sponsorami polskiej reprezentacji są m.in. piwo Okocim i woda Ustronianka, natomiast w gronie oficjalnych parterów znalazła się marka LV Power Energy Drink. Warto również zwrócić uwagę na specjalną, piłkarską ofertę marek Carlsberg i Coca-Cola, które są oficjalnymi sponsorami mistrzostw.
Nawiązania do piłki nożnej i Euro 2016 można też zaleźć w komunikacji wielu innych marek. Warka zorganizowała promocję konsumencką, w której można wygrać chipsy Lay’s, natomiast Tyskie dostępne jest w opakowania nawiązujących do strojów reprezentacji, a do wielopaków dołącza biało-czerwone flagi kibica. Ukłonem w stronę miłośników piłki nożnej są też limitowane edycje popularnych produktów nawiązujące do Euro 2016, takie jak wafelki Grześki w specjalnych opakowaniach, napoje Hellena z nakładkami w barwach narodowych czy napoje dla dzieci Piccolo z farbkami do malowania twarzy. W czasie mistrzostw większym zainteresowaniem kibiców mogą cieszyć się też produkty, które firmują główni bohaterowie mistrzostw, m.in. napoje Tymbark promowane przez Aradiusza Milika i 4 Move polecane w reklamach przez Adama Nawałkę.

Doświadczenie z poprzednich imprez piłkarskich uczy, że nie tyle same mecze sprzedają piwo i inne produkty, co emocje związane z losami ulubionej drużyny. Jak wynika z danych Centrum Monitorowana Rynku, w czasie Euro 2012 liczba klientów sklepów małoformatowych przez cały czas trwania mistrzostw nie zmieniała się, odnotowano jednak wahania średniej wartości koszyka zakupowego – w pierwszych tygodniach klienci wydawali na średnie zakupy nieco więcej niż wcześniej, jednak kiedy polska reprezentacja odpadła z rozgrywek, wydatki klientów wróciły do poprzedniego poziomu. Pod koniec mistrzostw, kiedy zbliżał się wielki finał, a zmagania piłkarskie stawały coraz bardziej zacięte i emocjonujące, średnia wartość transakcji znów wzrosła. Można się zatem spodziewać, że wpływ mistrzostw na sprzedaż w sklepach małoformatowych będzie tym większy, im lepiej radzić będzie sobie nasza reprezentacja.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.