PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie podczas Euro 2016

Autor: Elżbieta Szarejko, Centrum Monitorowania Rynku 8 czerwca 2016 09:39

Poradnik: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie podczas Euro 2016 Fot. za Kolporter

Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2016 zaczną się 10 czerwca 2016 r., ale polscy kibice najbardziej czekają na 12, 16 i 21 czerwca, kiedy Biało-Czerwoni zmierzą się z rywalami ze swojej grupy. Sportowe emocje i godziny spędzane przed telewizorem, często w większym gronie, sprzyjają zwiększonej konsumpcji alkoholu, napojów i różnego rodzaju przekąsek, dlatego detaliści powinni zadbać o szeroką i atrakcyjną ofertę tych kategorii.

Najważniejszym miejscem w sklepie małoformatowym w czasie Euro 2016 będą półki i lodówki z piwem – w czasie dużych piłkarskich imprez rośnie zarówno wolumen sprzedaży, jak i średnia wielkość transakcji zakupu tego trunku. Drugą ważną grupą produktów są chipsy i inne słone przekąski, które często lądują w koszyku obok piwa.

Można się spodziewać, że w najbliższych tygodniach klienci chętniej będą wybierać produkty marek związanych z reprezentacją (taką zależność Centrum Monitorowania Rynku zaobserwowało np. podczas Euro 2012), które w tym czasie będą intensywne promowane w mediach. Oficjalnymi sponsorami polskiej reprezentacji są m.in. piwo Okocim i woda Ustronianka, natomiast w gronie oficjalnych parterów znalazła się marka LV Power Energy Drink. Warto również zwrócić uwagę na specjalną, piłkarską ofertę marek Carlsberg i Coca-Cola, które są oficjalnymi sponsorami mistrzostw.
Nawiązania do piłki nożnej i Euro 2016 można też zaleźć w komunikacji wielu innych marek. Warka zorganizowała promocję konsumencką, w której można wygrać chipsy Lay’s, natomiast Tyskie dostępne jest w opakowania nawiązujących do strojów reprezentacji, a do wielopaków dołącza biało-czerwone flagi kibica. Ukłonem w stronę miłośników piłki nożnej są też limitowane edycje popularnych produktów nawiązujące do Euro 2016, takie jak wafelki Grześki w specjalnych opakowaniach, napoje Hellena z nakładkami w barwach narodowych czy napoje dla dzieci Piccolo z farbkami do malowania twarzy. W czasie mistrzostw większym zainteresowaniem kibiców mogą cieszyć się też produkty, które firmują główni bohaterowie mistrzostw, m.in. napoje Tymbark promowane przez Aradiusza Milika i 4 Move polecane w reklamach przez Adama Nawałkę.

Doświadczenie z poprzednich imprez piłkarskich uczy, że nie tyle same mecze sprzedają piwo i inne produkty, co emocje związane z losami ulubionej drużyny. Jak wynika z danych Centrum Monitorowana Rynku, w czasie Euro 2012 liczba klientów sklepów małoformatowych przez cały czas trwania mistrzostw nie zmieniała się, odnotowano jednak wahania średniej wartości koszyka zakupowego – w pierwszych tygodniach klienci wydawali na średnie zakupy nieco więcej niż wcześniej, jednak kiedy polska reprezentacja odpadła z rozgrywek, wydatki klientów wróciły do poprzedniego poziomu. Pod koniec mistrzostw, kiedy zbliżał się wielki finał, a zmagania piłkarskie stawały coraz bardziej zacięte i emocjonujące, średnia wartość transakcji znów wzrosła. Można się zatem spodziewać, że wpływ mistrzostw na sprzedaż w sklepach małoformatowych będzie tym większy, im lepiej radzić będzie sobie nasza reprezentacja.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,93

  • Min

    2,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane