Poradnik: Jaki rodzaj ubezpieczania wybrać dla restauracji?

Autor: dlahandlu.pl 16 kwietnia 2015 12:57

Przedsiębiorcy działający na rynku HoReCa coraz częściej ubezpieczają swój biznes. Standardowo wybierają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia. Tego typu polisa zabezpiecza przed skutkami finansowymi roszczeń wynikających z prowadzenia działalności w sytuacji, gdy dojdzie do szkody osobowej lub rzeczowej.

- Z obserwacji rynkowych wynika, że przedsiębiorcy z sektora HoReCa są coraz częściej świadomi swoich potrzeb ubezpieczeniowych i tego, że warto decydować się na szeroki zakres umowy ubezpieczenia - uważa Rafał Klepuszewski, ekspert ds. ubezpieczeń dla MŚP Liberty Ubezpieczenia.

Dobrze, gdy ten zakres można poszerzyć o ochronę na wypadek szkód doznanych przez klientów na skutek zatruć pokarmowych. Użytecznym zakresem dodatkowym jest też OC za szkody w rzeczach powierzonych, czyli od utraty, zniszczenia lub uszkodzenia rzeczy oddanych na przechowanie (np. w  na parkingu strzeżonym). 

Typowe szkody, z którymi przedsiębiorcy działający w HoReCa mają do czynienia, to pożar, zalanie, kradzieże z włamaniem oraz awarie urządzeń. Szkody z tego tytułu pokrywa m. in. ubezpieczenie od pożaru i innych zdarzeń losowych, takich jak opady atmosferyczne, silny wiatr czy uderzenie pioruna. Coraz częściej też w polisie przewidziana jest ochrona witryn, drzwi przeszklonych i neonów reklamowych na wypadek stłuczenia lub aktów wandalizmu. W wybranych towarzystwach można również liczyć na zwrot kosztów najmu lokalu zastępczego (przez określony czas) w przypadku, gdy z powodu zdarzeń losowych z dotychczasowego nie będzie można korzystać. Niektóre umowy ubezpieczenia przewidują też automatyczne rozszerzenie ochrony na nowe lokalizacje czy dla nowo zakupionych urządzeń. Warto przy tym zaznaczyć, że ochronę od zdarzeń losowych mogą wykupić nie tylko właściciele punktu, ale także najemcy.

Właściciele lokali gastronomicznych coraz częściej zgłaszają też potrzebę ubezpieczenia środków obrotowych, w tym artykułów spożywczych, z automatycznym podwyższeniem ich sumy ubezpieczenia w okresach zwiększonej sprzedaży sezonowej, czyli np. w okresie przedświątecznym.

Przedsiębiorcom z branży oferuje się także ubezpieczenia assistance, zapewniające szybką pomoc serwisantów, elektryków, hydraulików i innych specjalistów, a w niektórych towarzystwach również  dozór mienia czy pomoc prawną oraz NNW, czyli ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków w pracy, w tym oparzeń.

Przy wyborze polisy warto też zwrócić uwagę na możliwość ochrony dokumentów – takich jak wszelkiego rodzaju koncesje, licencje i certyfikaty niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej. Zasadnicze znaczenie ma tutaj pokrycie często niemałych kosztów (opłat urzędowych) odtworzenia uszkodzonej lub zniszczonej dokumentacji na skutek zdarzeń losowych, np. pożaru, włamania, czy zwykłego zalania.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ErykJJJ 2015-06-01 09:43:49

    Moim zdaniem u tak najlepiej zdać się na PROFESJONALNYCH brokerów ubezpieczeniowych. Sam prowadzę niewielką knajpkę i muszę przyznać, że kilka lat temu naprawdę nieźle się naciąłem. Teraz moje "ubezpieczeniowe interesy" powierzyłem Maxima Fides i jestem naprawdę zadowolony. Serio, nie ma sensu brać na siebie tak dużej odpowiedzialności.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.