Poradnik: Jakie korzyści daje uczestnictwo w grupie zakupowej

Autor: dlahandlu.pl 30 czerwca 2016 10:11

Branżę handlową w Polsce tworzą przede wszystkim sklepy z sektora MSP. Według raportu PwC z ubiegłego roku, sektor niewyspecjalizowanego handlu detalicznego w Polsce to aż 353,6 tys. sklepów, z czego 96,6 proc. z nich to właśnie małe i średnie sklepy nieprzekraczające powierzchnią 400 mkw. Dominują one liczebnie, jednak pod względem wartości sprzedaży stanowią mniejszość rynku, ustępując miejsca sklepom wielkopowierzchniowym.

Działając w ramach grupy zakupowej przedsiębiorcy zobowiązują się jedynie do zakupu towaru u określonego dostawcy oraz przeznaczeniu pewnych kosztów na realizację wspólnej strategii promocyjnej. - Niewielkie sklepy nie są w stanie w pojedynkę uzyskać warunków porównywalnych do tych, jakie dostają najwięksi gracze na rynku. Dlatego, celem współpracy w ramach grupy zakupowej jest przede wszystkim efektywna negocjacja z producentami, która pozwala na dostęp do tańszego towaru, umożliwia rywalizację o klienta z sieciami handlowymi oraz zwiększa potencjał zakupowy danego sklepu – mówi Adam Fabian, manager Grupy Zakupowej Max Elektro, zrzeszającej niezależne sklepy handlujące sprzętem AGD, RTV i Multimedia.  

Warunkiem współpracy jest zakup części bądź całości towaru u wskazanych dostawców, a konkretnie w hurtowniach będących najczęściej organizatorem grupy. - W grupie zakupowej znaczna część procesu zakupowego wykonywana jest przez jej organizatora, wyspecjalizowanego w prowadzeniu przetargów lub przez spółkę dominującą w grupie kapitałowej. Dzięki temu pojedynczy przedsiębiorcy mogą koncentrować się na rozwoju swojej działalności – potwierdza Adam Fabian z Max Elektro. 

Właściciel sklepu, który decyduje się na przyłączenie do grupy, przyjmuje jej branding, co wiąże się z dużym potencjałem wizerunkowym. Funkcjonowanie pod jednym logo oznacza też udział w działaniach reklamowych realizowanych przez grupę. Grupy zakupowe często oferują swoim członkom pomoc specjalistów z zakresu sprzedaży, promocji i marketingu oraz szkolenia dotyczące zarządzania placówką czy personelem.

Aby wejść do grupy zakupowej sklep musi być w dobrej kondycji finansowej. Kolejna rzecz to określona powierzchnia i lokalizacja sklepu, odpowiadająca wymogom przystąpienia do danej grupy oraz wielkość realizowanych obrotów dostosowanych nie tylko do warunków panujących wewnątrz grupy, ale również do tych lokalnych. Warto też pamiętać o tym, że w grupie zakupowej kwestia finansowania leży po stronie przystępującego do niej przedsiębiorcy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Adrian 2016-06-30 14:00:32

    Czy jakąś alternatywą jest e-commerce? ktoś/coś wie w temacie?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.