Poradnik: Kiedy sampling jest skutecznym środkiem wsparcia sprzedaży?

Autor: dlahandlu.pl 18 stycznia 2016 13:28

Według ekspertów obecnie bardzo istotny jest element zaskoczenia konsumenta. Warto więc postawić na innowacyjne narzędzia, które pomogą osiągnąć założone cele sprzedażowe wykorzystując przy tym standardowe metody promocji. Dobrym rozwiązaniem może być sampling - uważa Urszula Dziekańska z Dem'a Promotion Polska.

Sampling to bezpłatna dystrybucja próbek produktów, dzięki której klienci mogą wypróbować dany towar i zdecydować, czy sięgną po niego przy kolejnych zakupach.
Ma on zastosowanie w kilku cyklach życia produktu. Nie jest jednak dobrym rozwiązaniem w sytuacji, kiedy produkt i jego kategoria są obce środowisku. Inne sytuacje, w których sampling może okazać się nieefektywny to czas reanimacji produktu. Sampling jest zbyt drogi, by stanowił sposób na utylizację stanów magazynowych lub deskę ratunkową dla niezaakceptowanego przez konsumentów wcześniej brandu.

Kiedy zatem ta forma promocji jest rentowna? Na pewno warto pokazać nowy wariant produktowy, kiedy marka zdobyła zaufanie klienta i podczas rebrandingu - zmiany elementów komunikacji marki. Można poruszyć konsumenta, kiedy wiemy, że konkurencja intensyfikuje działania, odbierając atencję grupy docelowej lub kiedy wprowadzany produkt jest novum w obszarze znanym shopperom.

To jedna z tych form promocji, która skutkuje, ale też wymaga. Sample, czyli bezpłatne próbki, to ten sam produkt, który dostępny jest w sprzedaży. Jest drogi przez koszty produkcji, rozdrobnione pakowanie, logistykę oraz dystrybucję. Sampling jest też obciążony ryzykiem. W przeciwieństwie do degustacji nie wywołuje u klienta poczucia zobowiązania. Nie ma też gwarancji właściwego spożytkowania próbki. Źle opracowany mechanizm i niewiarygodny wykonawca usługi mogą spowodować duże straty przez wprowadzanie produktu w pozaplanowy obieg.

Sampling jest jednak bardzo efektywny, jeśli we właściwy sposób zostanie określona grupa docelowa, miejsce i czas wydania, a sam komunikat zostanie odpowiednio dostosowany do odbiorcy. Mechanizm projektowy należy zabezpieczyć właściwą koordynacją i raportowaniem. Dla klienta istotnym elementem jest zarządzanie próbką zgodnie z harmonogramem na poziomie lokalnym. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • jo 2016-01-22 15:55:08

    Przyznam, iż bardzo dawno nie czytałem tak żenującego artykułu. Ble, ble ble a na końcu brak odpowiedzi na postawione w tytule odpowiedzi. Niestety tego typu artykułów jest ( i pewnie będzie ) coraz więcej. Kilkadziesiąt wersów po przeczytaniu których jesteś w tym samym miejscu w którym byłeś, kiedy zacząłeś czytać. Takie czasy i poziom inteligencji i wiedzy. Może jednak warto się temu przeciwstawiać. :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.