Poradnik: Kluczem do efektywnej sprzedaży deserów jest uporządkowanie ich według kategorii

Autor: www.dlahandlu.pl 31 stycznia 2014 10:05

Poradnik: Kluczem do efektywnej sprzedaży deserów jest uporządkowanie ich według kategorii

- Sposób ekspozycji deserów jest uzależniony od dostępnej powierzchni w przestrzeni handlowej. Rekomendujemy organizację regałów w sekcje tematyczne, które pozwalają wyeksponować całą paletę dostępnych marek i smaków. Produkty strategiczne powinny znajdować się w zasięgu wzroku kupującego, dlatego w przypadku małych sklepów, obsługiwanych „zza lady", najważniejszą lokalizacją jest półka na wysokości głowy sprzedawcy oraz miejsce bezpośrednio przy kasie - mówi Kamila Szlachetka, Communications Manager Rieber Foods Polska S.A.

- W przypadku deserów, przy ograniczonej półce w kanale tradycyjnym, kluczem do efektywnej sprzedaży jest uporządkowanie ich według kategorii i skompletowanie najlepiej rotujących smaków, wśród budyni będzie to smak śmietankowy, w kisielach i galaretkach smak truskawkowy.
Aby zapewnić większą rozróżnialność oferty deserów, towar powinien zostać ustawiony naprzemiennie z uwzględnieniem kolorystyki opakowań np. budynie o smaku waniliowym i śmietankowym rozdzielamy budyniem o smaku czekoladowym. Dzięki odpowiedniej kolejności produktów na półce, klient uniknie pomyłki przy wyborze poszukiwanego smaku. Dodatkowo można stworzyć regał z ofertą jednego producenta, wtedy spójna grafika wszystkich opakowań utworzy wyraźny blok tematyczny, dobrze widoczny i rozpoznawalny - dodaje Kamila Szlachetka.

- Nie można zapominać o sezonowości sprzedaży wybranych deserów. Na przykład galaretki rotują bardzo dobrze w sezonie owocowym, dlatego stworzenie dodatkowych ekspozycji w pobliżu truskawek będzie stymulować popyt na dopełniające się produkty.
Równie istotne jest zapewnienie klientom odpowiedniej przestrzeni w obrębie alejek z półkami. Możliwość swobodnego poruszania się między regałami, czy obecność przestronnego miejsca przy kasie na dokonanie zapłaty i zapakowanie zakupów sprawią, że klienci z chęcią wrócą do sklepu na kolejne zakupy - podsumowuje nasz ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • X 2014-03-15 09:12:50

    Firmy często zapominają o tym, że jedyną gwarancją powodzenia jest nieustanny rozwój - choć wiem, że Ty jesteś tego świadoma, ponieważ czytasz te słowa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane