Poradnik: Kluczem do efektywnej sprzedaży deserów jest uporządkowanie ich według kategorii

Autor: www.dlahandlu.pl 31 stycznia 2014 10:05

Poradnik: Kluczem do efektywnej sprzedaży deserów jest uporządkowanie ich według kategorii

- Sposób ekspozycji deserów jest uzależniony od dostępnej powierzchni w przestrzeni handlowej. Rekomendujemy organizację regałów w sekcje tematyczne, które pozwalają wyeksponować całą paletę dostępnych marek i smaków. Produkty strategiczne powinny znajdować się w zasięgu wzroku kupującego, dlatego w przypadku małych sklepów, obsługiwanych „zza lady", najważniejszą lokalizacją jest półka na wysokości głowy sprzedawcy oraz miejsce bezpośrednio przy kasie - mówi Kamila Szlachetka, Communications Manager Rieber Foods Polska S.A.

- W przypadku deserów, przy ograniczonej półce w kanale tradycyjnym, kluczem do efektywnej sprzedaży jest uporządkowanie ich według kategorii i skompletowanie najlepiej rotujących smaków, wśród budyni będzie to smak śmietankowy, w kisielach i galaretkach smak truskawkowy.
Aby zapewnić większą rozróżnialność oferty deserów, towar powinien zostać ustawiony naprzemiennie z uwzględnieniem kolorystyki opakowań np. budynie o smaku waniliowym i śmietankowym rozdzielamy budyniem o smaku czekoladowym. Dzięki odpowiedniej kolejności produktów na półce, klient uniknie pomyłki przy wyborze poszukiwanego smaku. Dodatkowo można stworzyć regał z ofertą jednego producenta, wtedy spójna grafika wszystkich opakowań utworzy wyraźny blok tematyczny, dobrze widoczny i rozpoznawalny - dodaje Kamila Szlachetka.

- Nie można zapominać o sezonowości sprzedaży wybranych deserów. Na przykład galaretki rotują bardzo dobrze w sezonie owocowym, dlatego stworzenie dodatkowych ekspozycji w pobliżu truskawek będzie stymulować popyt na dopełniające się produkty.
Równie istotne jest zapewnienie klientom odpowiedniej przestrzeni w obrębie alejek z półkami. Możliwość swobodnego poruszania się między regałami, czy obecność przestronnego miejsca przy kasie na dokonanie zapłaty i zapakowanie zakupów sprawią, że klienci z chęcią wrócą do sklepu na kolejne zakupy - podsumowuje nasz ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • X 2014-03-15 09:12:50

    Firmy często zapominają o tym, że jedyną gwarancją powodzenia jest nieustanny rozwój - choć wiem, że Ty jesteś tego świadoma, ponieważ czytasz te słowa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    0,98

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.