Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Kolporter radzi jak sprzedawać więcej prasy

Autor: nasz.kolporter.com.pl 28 października 2014 11:16

Kolporter opracował nowy planogram, czyli model ekspozycji prasy, który określa najkorzystniejsze rozmieszczenie tytułów na półce w punkcie handlowym, tak aby osiągnąć jak największy zysk ze sprzedaży. Można go wykorzystywać zarówno przy niewielkich (do 1 metra), jak i dużych (powyżej 3 metrów) powierzchniach ekspozycyjnych.

Dziesięć praktycznych zasad dotyczących eksponowania prasy według Kolportera to: 

-   Klienci kupują to, co mogą zobaczyć. Towar niewidoczny to towar niesprzedany.
-   Porządek na półkach to większa liczba wyeksponowanych tytułów, a więc większy zysk.
-   Każdy tytuł powinien być maksymalnie widoczny na tyle, na ile pozwala wielkość ekspozycji. Zawsze powinna być czytelna jego nazwa i logo.
-   Najbardziej dochodowe czasopisma (wysoka cena i sprzedaż) umieszczaj na poziomie wzroku klienta. Ułatwi to ich zauważenie i wzmocni sprzedaż.
-   Dla wygody klienta ułóż czasopisma tematycznie. Wykorzystaj w tym celu planogram - jest on opracowany specjalnie po to, by zwiększyć sprzedaż prasy.
-  Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż jakiegoś czasopisma, wyeksponuj je szczególnie mocno - np. wyłóż kilka egzemplarzy obok siebie.
-  Zadbaj, by ekspozycja sprawiała wrażenie obfitości - to silna zachęta do kupowania. Jeżeli to tylko możliwe, za wyeksponowanym tytułem umieść kilka jego egzemplarzy.
-  Najbardziej zniechęcają klienta puste miejsca w ekspozycji. Jeśli zdarzy się, że brakuje pewnych tytułów w ich miejsce rozłóż te, które masz w sprzedaży.
-   Nie prezentuj kilku egzemplarzy jednego tytułu w wielu oddalonych od siebie miejscach, tylko obok siebie.
-   Zadbaj o to, aby osoba sprzedająca prasę potrafiła doradzić w wyborze czasopisma klientowi, który się waha

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.