Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Lustra antykradzieżowe, kamery i oszklone lady zniechęcą złodziei

Autor: Nasz Kolporter 26 lutego 2015 10:00

Zamontowanie luster antykradzieżowych zapewnia ogląd wszystkich miejsc i umożliwia obserwowanie klientów z lepszej perspektywy. Nieuczciwych klientów zniechęcać mogą również kamery monitoringu wizyjnego. Warto jednak wiedzieć, że zamontowanie wyłącznie atrap nie przynosi zazwyczaj żadnego pożytku - podaje Nasz Kolporter.

Ogromne znaczenie odgrywa również sposób, w jaki prezentowany jest asortyment. Warto na to zwrócić uwagę wybierając sklepowe regały, stojaki czy ekspozytory. Coraz więcej z nich projektowane jest w taki sposób, by klienci mieli pełną swobodę w oglądaniu produktu, a zarazem, by nie było możliwości łatwego i niepostrzeżonego zabrania. Jako przykład można tutaj wskazać sklepowe haki ekspozycyjne zakończone szerszymi zawieszkami cenowymi. Cenniejsze produkty należy eksponować w oszklonych ladach i zamykanych gablotach. W sklepach samoobsługowych warto natomiast wprowadzić obowiązek pobierania koszyka lub wózka zakupowego.

Niezwykle ważne jest, aby pracownicy znali metody działania złodziei sklepowych i w razie potrzeby potrafili odpowiednio zareagować. Dlatego warto uczestniczyć w odpowiednich szkoleniach. Minimalizowaniu strat sprzyja przede wszystkim zachowanie czujności, stałe obserwowanie wejścia i wyjścia, nawiązywanie kontaktu wzrokowego z klientami oraz stałe sygnalizowanie swojej obecności. 

W pierwszej kolejności należy jednak spojrzeć na sklep „oczami złodzieja". Zidentyfikowanie słabych punktów jest pierwszym krokiem do wdrożenie stosownych zabezpieczeń i tym samym zmniejszenia dotkliwości kradzieży. Złodzieje zwracają uwagę przede wszystkim na dostępność towaru, jego wartość, stosowane zabezpieczenia oraz zachowanie personelu. O dokonanie takiej oceny można poprosić również osobę z zewnątrz, kto zachowa więcej obiektywizmu, a nawet „przetestuje" placówkę.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.