Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Małe sklepy mogą się wyróżnić zimnym piwem

Autor: www.dlahandlu.pl 6 listopada 2013 13:00

Poradnik: Małe sklepy mogą się wyróżnić zimnym piwem

Piwo to największa kategoria FMCG. W Polsce jest to produkt kupowany przez konsumentów codziennie lub co kilka dni. Klienci chcą więc, żeby był dostępny jak najbliżej ich domu, dosłownie tuż za rogiem. Z tego względu obecność w małym formacie jest z naszego punktu widzenia kluczowa. Małe sklepy osiedlowe to dla naszej marki bardzo ważne miejsce kontaktu z naszymi odbiorcami. Zwłaszcza, że w Polsce nie przyjął się niemiecki model konsumpcji piwa, gdzie raz na tydzień klient kupuje skrzynkę piwa w sklepie wielkopowierzchniowym - mówi Jacek Stefaniak, marketing manager marki Okocim.

- Nasi klienci częściej wybierają model codziennych, ale mniejszych zakupów realizowanych blisko domu. W Polsce istnieje ok. 100 tys. sklepów z koncesją na alkohol, z czego zaledwie kilka tysięcy to sklepy wielkoformatowe. To dobitnie pokazuje, że mały format jest dla nas niezwykle istotnym kanałem dotarcia do konsumentów. Małym sklepom oferujemy różne programy obejmujące właściwą ekspozycję produktu, ale także gwarancję zimnego piwa dla konsumenta. W ramach współpracy staramy się zwracać uwagę właścicieli sklepów na zalety wynikające z właściwego przechowywania piwa. Dzięki wyposażeniu sklepów w lodówki, trzymane tam wyroby są zawsze świeże i sprzedawane w odpowiedniej temperaturze. Jest to forma budowania przewagi konkurencyjnej sklepu. Zwłaszcza, że często w obiektach wielkopowierzchniowych piwo przechowywane jest na półkach, poza lodówką. Dodatkową przewagą mniejszych sklepów jest także szersza i bardziej urozmaicona oferta piw. Teraz, gdy w każdym mieście małe sklepy muszą konkurować z obiektami sieciowymi, taka przewaga jak różnorodność oferty, jej jakość oraz bliskość sklepu są szansą na budowanie swojej pozycji na rynku. Jeśli chodzi o markę Okocim i piwa z portfolio Carsberga, obserwujemy pozytywny trend wzrostu sprzedaży właśnie w sklepach małoformatowych, co pokazuje tylko, że konsumenci doceniają naszą ofertę - dodaje przedstawiciel marki Okocim. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • abstynent 2013-11-06 13:41:56

    Człowieku, ile studiowałeś aby "odkryć tą Amerykę"? Ta Wasza właściwa ekspozycja obejmuje jak najwięcej miejsca dla Waszego brandu, a konkurencja najlepiej żeby stała na magazynie. W lodówkach też nie macie miejsca dla innych a najlepiej żeby były duże i otwarte. A tak na prawdę to potrafiliście wypromować tylko Harnasia.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.