Poradnik: Nagrody motywatorem uczestnictwa w programie lojalnościowym

Autor: pr/dlahandlu.pl 17 marca 2015 13:24

Bez względu na grupę docelową jednym z istotniejszych elementów programów lojalnościowych są nagrody. To zdobycie konkretnego upominku jest najlepszym motywatorem przystąpienia do akcji. Zwłaszcza w B2B błędem jest oferowanie przez organizatora kilku nagród, czy wręcz narzucenie konkretnej wygranej. Efektem tego będzie brak zainteresowania akcją i niskie zaangażowanie uczestników, przede wszystkim jeśli nagroda wyda się im nieatrakcyjna. Aby tego uniknąć, warto dokładnie przemyśleć, co powinno znaleźć się w katalogu nagród, gdyż od tego zależy powodzenie programu.

Według badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego w 2014 roku na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Service, organizatorzy najchętniej nagradzają: upustami i rabatami, nagrodami rzeczowymi, kuponami premiowymi i kartami przedpłaconymi.

- Jeśli zależy nam na budowaniu długotrwałych relacji, warto przemyśleć kwestię gratyfikacji, które wywołają u obdarowanego pozytywne emocje i pozostaną w pamięci na długo. Doskonale sprawdzają się w tym przypadku nagrody namacalne, np.: rzeczowe, vouchery czy karty, które można również customizować czy personalizować - powiedział Dariusz Deszczka, category manager kategorii lojalność i motywacja w biznesie, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Aby zapewnić z jednej strony różnorodność, a z drugiej - podkreślić atrakcyjność oferowanych gratyfikacji, warto przygotować katalog podzielony na różne kategorie. Atrakcyjną pozycją są także karty przedpłacone lub kupony, które można wymienić na dowolny przedmiot w dogodnym dla uczestnika czasie. Szeroka sieć akceptantów gwarantuje różnorodność wyboru. To ratunek dla niezdecydowanych uczestników, którzy potrzebują więcej czasu do namysłu.

Obecnie na rynku najbardziej popularne są katalogi nagród dostępne w formie elektronicznej, gdyż w przeciwieństwie do swoich drukowanych odpowiedników są łatwo dostępne, a także szybko edytowalne - można je aktualizować nawet kilka razy dziennie. Katalog w wersji on-line to także brak konieczności zatowarowywania i ponoszenia przez organizatora kosztów magazynowania upominków.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.