Poradnik: Nagrody motywatorem uczestnictwa w programie lojalnościowym

Autor: pr/dlahandlu.pl 17 marca 2015 13:24

Bez względu na grupę docelową jednym z istotniejszych elementów programów lojalnościowych są nagrody. To zdobycie konkretnego upominku jest najlepszym motywatorem przystąpienia do akcji. Zwłaszcza w B2B błędem jest oferowanie przez organizatora kilku nagród, czy wręcz narzucenie konkretnej wygranej. Efektem tego będzie brak zainteresowania akcją i niskie zaangażowanie uczestników, przede wszystkim jeśli nagroda wyda się im nieatrakcyjna. Aby tego uniknąć, warto dokładnie przemyśleć, co powinno znaleźć się w katalogu nagród, gdyż od tego zależy powodzenie programu.

Według badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego w 2014 roku na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Service, organizatorzy najchętniej nagradzają: upustami i rabatami, nagrodami rzeczowymi, kuponami premiowymi i kartami przedpłaconymi.

- Jeśli zależy nam na budowaniu długotrwałych relacji, warto przemyśleć kwestię gratyfikacji, które wywołają u obdarowanego pozytywne emocje i pozostaną w pamięci na długo. Doskonale sprawdzają się w tym przypadku nagrody namacalne, np.: rzeczowe, vouchery czy karty, które można również customizować czy personalizować - powiedział Dariusz Deszczka, category manager kategorii lojalność i motywacja w biznesie, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Aby zapewnić z jednej strony różnorodność, a z drugiej - podkreślić atrakcyjność oferowanych gratyfikacji, warto przygotować katalog podzielony na różne kategorie. Atrakcyjną pozycją są także karty przedpłacone lub kupony, które można wymienić na dowolny przedmiot w dogodnym dla uczestnika czasie. Szeroka sieć akceptantów gwarantuje różnorodność wyboru. To ratunek dla niezdecydowanych uczestników, którzy potrzebują więcej czasu do namysłu.

Obecnie na rynku najbardziej popularne są katalogi nagród dostępne w formie elektronicznej, gdyż w przeciwieństwie do swoich drukowanych odpowiedników są łatwo dostępne, a także szybko edytowalne - można je aktualizować nawet kilka razy dziennie. Katalog w wersji on-line to także brak konieczności zatowarowywania i ponoszenia przez organizatora kosztów magazynowania upominków.


 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    2,60

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201