Poradnik: Nie sprzedawaj produktu - sprzedawaj korzyści

Autor: Kreatywny Butik One dla dlahandlu.pl 23 lipca 2014 09:13

Poradnik: Nie sprzedawaj produktu - sprzedawaj korzyści

Każdy produkt niesie ze sobą konkretne korzyści dla klienta. Jeśli sprzedawca dobrze zareklamuje powody, dla których potencjalny klient powinien zdecydować się na zakup produktu, to szansa na zamknięcie procesu sprzedaży wzrasta. Odniesienie się do emocji jest bardzo istotną techniką sprzedażową. Dlatego sprzedawca powinien dobrze poznać potrzeby konsumentów i dopiero wtedy dobrać do nich odpowiedni produkt oraz odpowiedni komunikat korzyści, jaki on daje.

Dobrym przykładem reklamy są produkty marki Tymbark. Właściwie nie ma tam mowy o cechach samego produktu. Przekaz opiera się na pokazaniu radości, z jaką wiązać się może ich spożycie. To bardziej sprzedaż obietnicy niż napoju. Podobnie jest z reklamą np. antyperspirantów, czyli dezodorantów zapobiegających poceniu się. W tym przypadku także często jest mowa o tym, że używając danego produktu można czuć się pewnie, czyli nikt nie zobaczy plam na koszuli i nie pomyśli, że ktoś się denerwuje jakąś sytuacją. Tu również „sprzedawane" jest głównie dobre samopoczucie.
A jak można ten sposób komunikacji korzyści przenieść na grunt innych, codziennych produktów?
 zamiast kwiatów - sprzedawaj możliwość składania życzeń przy ich pomocy;
 zamiast rękawiczek i czapek - oferuj ciepło, jakie gwarantują zimą;
 zamiast wody - sprzedawaj orzeźwienie, które w letnie dni dzięki niej otrzymuje klient;
 zamiast pieczywa - zaproponuj miłe chwile spędzone przy pysznym śniadaniu;
 zamiast gazet i czasopism - sprzedawaj obietnicę poznania ciekawych historii innych ludzi;
 zamiast telefonu - mów klientom o możliwości niezawodnego kontaktu z całym światem;
 zamiast butów sportowych - zachęć do zakupu mówiąc o smukłej, wysportowanej sylwetce;
 zamiast słodkich wypieków - sprzedawaj przyjemność płynącą z ich jedzenia.
Oczywiście, sztuką jest dobrze określić te korzyści, które są atrakcyjne dla klienta, a potem jeszcze większą - przekazać je w taki sposób, aby klient kupił oferowany produkt. Wtedy już liczy się jakość obsługi i forma reklamy.

Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl, która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym. Autorki 5-ciu branżowych e-booków "Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie?" dla: kwiaciarni, piekarni, cukierni i kawiarni, pensjonatów, salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Są to unikalne na rynku poradniki pełne pomysłów i inspiracji na skuteczne działania biznesowe. Prowadzą także konsultacje oraz szkolenia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Michał Lisiecki 2014-08-01 08:28:01

    Nie chwaląc się - pisałem dokładnie o tym samym już w marcu 2012 roku na moim blogu :) Zapraszam do wpisu "Co sprzedajesz - wiertła czy dziury w ścianach", wpis z 26.03.2012 na artofsale.com.pl

  • Polak 2014-07-23 19:10:39

    Czemuż to w tym kraju nikt nie myśli o Polakach, o tym co rodzime i faktycznie przynosi źródła dochodu? Dlaczego nie potrafimy zadbać o nas samych i nasze dzieci? Dobrze, że grają i tworzą jeszcze tacy jak Tadek Firma, tworzą się patriotyczne inicjatywy jak np. ta (i oby jak najwięcej, widziałem na mieście wlepę) fb .com/stopDyskontom

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,26

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.