Poradnik: Nie sprzedawaj produktu - sprzedawaj korzyści

Autor: Kreatywny Butik One dla dlahandlu.pl 23 lipca 2014 09:13

Poradnik: Nie sprzedawaj produktu - sprzedawaj korzyści

Każdy produkt niesie ze sobą konkretne korzyści dla klienta. Jeśli sprzedawca dobrze zareklamuje powody, dla których potencjalny klient powinien zdecydować się na zakup produktu, to szansa na zamknięcie procesu sprzedaży wzrasta. Odniesienie się do emocji jest bardzo istotną techniką sprzedażową. Dlatego sprzedawca powinien dobrze poznać potrzeby konsumentów i dopiero wtedy dobrać do nich odpowiedni produkt oraz odpowiedni komunikat korzyści, jaki on daje.

Dobrym przykładem reklamy są produkty marki Tymbark. Właściwie nie ma tam mowy o cechach samego produktu. Przekaz opiera się na pokazaniu radości, z jaką wiązać się może ich spożycie. To bardziej sprzedaż obietnicy niż napoju. Podobnie jest z reklamą np. antyperspirantów, czyli dezodorantów zapobiegających poceniu się. W tym przypadku także często jest mowa o tym, że używając danego produktu można czuć się pewnie, czyli nikt nie zobaczy plam na koszuli i nie pomyśli, że ktoś się denerwuje jakąś sytuacją. Tu również „sprzedawane" jest głównie dobre samopoczucie.
A jak można ten sposób komunikacji korzyści przenieść na grunt innych, codziennych produktów?
 zamiast kwiatów - sprzedawaj możliwość składania życzeń przy ich pomocy;
 zamiast rękawiczek i czapek - oferuj ciepło, jakie gwarantują zimą;
 zamiast wody - sprzedawaj orzeźwienie, które w letnie dni dzięki niej otrzymuje klient;
 zamiast pieczywa - zaproponuj miłe chwile spędzone przy pysznym śniadaniu;
 zamiast gazet i czasopism - sprzedawaj obietnicę poznania ciekawych historii innych ludzi;
 zamiast telefonu - mów klientom o możliwości niezawodnego kontaktu z całym światem;
 zamiast butów sportowych - zachęć do zakupu mówiąc o smukłej, wysportowanej sylwetce;
 zamiast słodkich wypieków - sprzedawaj przyjemność płynącą z ich jedzenia.
Oczywiście, sztuką jest dobrze określić te korzyści, które są atrakcyjne dla klienta, a potem jeszcze większą - przekazać je w taki sposób, aby klient kupił oferowany produkt. Wtedy już liczy się jakość obsługi i forma reklamy.

Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl, która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym. Autorki 5-ciu branżowych e-booków "Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie?" dla: kwiaciarni, piekarni, cukierni i kawiarni, pensjonatów, salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Są to unikalne na rynku poradniki pełne pomysłów i inspiracji na skuteczne działania biznesowe. Prowadzą także konsultacje oraz szkolenia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Michał Lisiecki 2014-08-01 08:28:01

    Nie chwaląc się - pisałem dokładnie o tym samym już w marcu 2012 roku na moim blogu :) Zapraszam do wpisu "Co sprzedajesz - wiertła czy dziury w ścianach", wpis z 26.03.2012 na artofsale.com.pl

  • Polak 2014-07-23 19:10:39

    Czemuż to w tym kraju nikt nie myśli o Polakach, o tym co rodzime i faktycznie przynosi źródła dochodu? Dlaczego nie potrafimy zadbać o nas samych i nasze dzieci? Dobrze, że grają i tworzą jeszcze tacy jak Tadek Firma, tworzą się patriotyczne inicjatywy jak np. ta (i oby jak najwięcej, widziałem na mieście wlepę) fb .com/stopDyskontom

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,50

  • Śr

    3,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane