Poradnik: Promocje cenowe muszą być przeprowadzane rozsądnie

Autor: Nasz Kolporter, www.dlahandlu.pl 25 listopada 2013 10:41

Krzysztof Zając, prezes zarządu Społem Chełm i kontrahent Kolportera, opowiedział w portalu "Nasz Kolporter" o dobrych praktykach w handlu. Jego zdaniem pomimo, że w sklepach samoobsługowych kontakt klienta ze sprzedawcami jest ograniczony, personel musi być stale szkolony. To bardzo ważny element pracy dużej firmy handlowej. Prezes spółdzielni zwraca również uwagę na promocje cenowe, do których sklep musi się rzetelnie przygotować.

- Prowadzimy szkolenia z różnych dziedzin pracy - właściwej postawy sprzedawcy czy choćby ekspozycji towaru. Zajęcia kierujemy jednak nie tylko do personelu sklepowego, ale wszystkich pracowników spółdzielni. Dzięki wsparciu unijnemu szkoliliśmy dla przykładu pracowników księgowości czy marketingu, ale również zarząd. Bo handel to dziedzina, w której trzeba cały czas się rozwijać, wyszukiwać nowe trendy i stosować je we własnych sklepach - przekonuje prezes PSS Społem w Chełmie.

Wszystkie sklepy w Chełmie są samoobsługowe. Najmniejszy z nich ma tylko 80 metrów kwadratowych powierzchni, największy sklep aż 1100 metrów.
Powierzchnię trzeba zapełnić asortymentem. - Porządnym, to należy podkreślić. Nie zawężamy się do kilku produktów z danej kategorii, klient musi mieć komfort i szansę wyboru swoich ulubionych artykułów spożywczych. W mniejszym zakresie dysponujemy również produktami gospodarstwa domowego. Mamy też prasę, która w sklepie spożywczym po prostu musi być. I tu mogę zaskoczyć czytelników, ale jej sprzedaż wcale nie maleje. Wręcz przeciwnie, wciąż zauważam wzrost sprzedaży czasopism znajdujących się w naszych sklepach - podkreśla Krzysztof Zając.
Klient spogląda też na cenę. - Ta musi być dla niego po prostu atrakcyjna. Często decydujemy się na różnego rodzaju promocje, aczkolwiek muszą być one przeprowadzane rozsądnie. Nie może być ich za dużo i nie mogą trwać za długo. Wtedy klient ośmiesza takie „akcje", gołym okiem dostrzega nieuczciwe zachowania sprzedawców. Stosujemy taktykę promocji okazjonalnych, w wybranym okresie. Na przykład z powodu zbliżających się popularnych imienin czy świąt - mówi prezes. Kluczowy jest także odpowiedni dobór produktów, bo pasta do butów w promocyjnej cenie nie spotka się z akceptacją kupujących. Co innego napoje, kawa, piwo czy świeże produkty.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.