Poradnik: Sieci mogą efektywnie zarządzać promocjami na poziomie regionalnym

Autor: Biuletyn PIH 10 lutego 2016 11:17

Jednym z kluczowych czynników decydujących o udanej akcji promocyjnej jest jej dopasowanie zarówno do stanu magazynowego konkretnego punktu, jak i do potrzeb jego klientów. Do tej pory możliwości techniczne w tym obszarze były ograniczone i większość promocji ustalano na poziomie centralnym. Dziś sieci mogą efektywnie zarządzać promocjami na poziomie regionalnym - pisze w Biuletynie PIH Maciej Tygielski, CEO MyShop.mobi.

W erze smart zakupów, jednolite oferty promocyjne dla wszystkich punktów danej sieci, nie są już tak atrakcyjne dla klientów, jak te spersonalizowane, uwzględniające preferencje zakupowe lokalnej społeczności. Kierownik ma najbardziej aktualną wiedzę o tym, co jest w sklepie, co spotyka się z zainteresowaniem kupujących w konkretnym czasie, a także, jakie promocje są najpopularniejsze. Opierając się na analizie aktywności konsumenckich swoich klientów można tworzyć unikalne promocje i inspirować do skorzystania z dedykowanych ofert, których inne punkty nie mają.

Dzięki temu rozwiązaniu, korzystając z własnego telefonu, użytkownicy są zawsze na bieżąco z tym, co oferuje im w aplikacji „ich sklep“.
Dobrze obrazuje to przykład z pogodą – załóżmy, że w Małopolsce zaczął padać śnieg. Kierownik danego sklepu w Krakowie (znajdującego się w dzielnicy domków jednorodzinnych), korzystając z aplikacji MyShop.mobi i technologii kodów ilościowych ma możliwość wysłania do swoich klientów wiadomości push z informacją o tym, że w sklepie zostało jedynie 20 sztuk łopat do śniegu w
promocyjnej cenie. Takie powiadomienie motywuje i aktywizuje do szybkiego działania, bo oferta już za chwilę może być nieaktualna. Co więcej, biorąc pod uwagę kontekst pogodowy – możemy zakładać z dużym prawdopodobieństwem, że komunikat zainteresuje odbiorców.
Jakie korzyści płyną z tego, że to kierownik zarządza promocją w swoim sklepie?
- dopasowanie promocji „tu i teraz” do lokalnego klienta,
- budowanie lojalności z klientami,
- racjonalne gospodarowanie towarem w sklepie,
-  sposoby przekazania komunikatu dopasowane do lokalnych warunków,
-  brak kosztów alokacji,
-  zwiększenie częstotliwości zakupów,
-  zwiększenie wartości koszyka zakupowego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.