PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Skonfrontuj ekspozycję towarów w swoim sklepie z wynikami badań

Autor: Open Research, www.dlahandlu.pl 10 grudnia 2013 12:58

Poradnik: Skonfrontuj ekspozycję towarów w swoim sklepie z wynikami badań

Z badań Omnibus przeprowadzonych przez Open Research wynika, że klienci podczas zakupu artykułów spożywczych kierują się w pierwszej kolejności ceną, następnie jakością, a na trzecim miejscu promocją danego produktu. W trakcie badania firma przeanalizowała najczęstsze ścieżki poruszających się po markecie klientów oraz zweryfikowała umiejscowienie ekspozycji na terenie sklepu.

Celem badania było określenie zachowań kupujących w punkcie sprzedaży, a następnie ich zestawienie z deklaracjami respondentów. - Dzięki temu możemy zweryfikować przydatność tego typu analiz oraz płynące z nich korzyści. W trakcie badania przeanalizowaliśmy najczęstsze ścieżki poruszających się po markecie klientów oraz zweryfikowaliśmy umiejscowienie ekspozycji na terenie sklepu a także ich efektywność. Przedmiotem analizy był również sposób dokonywania wyboru produktów w wybranych kategoriach oraz reakcja klienta na przekaz promocyjny - podaje firma Open Research.

W badaniu firma przeanalizowała najczęstsze ścieżki poruszania się po sklepie podczas dokonywania zakupów spożywczych jak również ścieżkę dotarcia do wybranej kategorii produktów. Określenie najbardziej uczęszczanej przez kupujących alei dostarcza wiedzy, gdzie warto umieścić dodatkowe ekspozycje oraz materiały POS, aby były one najbardziej efektywne. Sposób poruszania się po sklepie przebiegał najczęściej wzdłuż najbardziej przestrzennej, a jednocześnie najwygodniejszej alei sklepowej biegnącej nie jakby można było sądzić przez centralną część sklepu, ale przez strefę boczną. Respondenci uzasadniając wybór alei spontanicznie wspominali, że w przypadku korzystania z wózka sklepowego dodatkowe ekspozycje gęsto ustawione w centralnej części sklepu utrudniają wygodne poruszanie się (obawa przed potrąceniem produktów, brak możliwości komfortowej nawigacji). Warto pamiętać, iż umiejscowienie zbyt wielu dodatkowych ekspozycji w alei zwłaszcza w centralnej części, zniechęci kupujących do korzystania z niej i przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego. Sposób poruszania się kupujących po alejkach różnił się w zależności od misji zakupowej (kategorii docelowej). Nabywcy zmierzający do produktów umieszczonych na końcu sklepu, kupując towary „po drodze” wchodzili do alejek z poszczególnymi kategoriami, jednak po wybraniu produktu (przeważnie z 2-3 pierwszych regałów) zawracali do alei, z której pierwotnie przyszli. Natomiast po włożeniu do koszyka towarów z kategorii dostępnej na końcu sklepu (nabiał, pieczywo) najkrótszą drogą udawali się do kasy. Ten sposób dokonywania zakupu potwierdza, iż najefektywniejsze są skrajne regały umieszczone przy alei, która generuje największy przepływ klientów (traffic). 

  • elizka 2013-12-11 13:45:32

    a firma ta to Roamler Polska

  • elizka 2013-12-11 13:44:46

    Pojawiła się na rynku polskim firma, która świadczy właśnie podobne usługi. Bardzo ciekawe działanie, robią zdjęcia półek w sklepach, wszytko bardzo szybko. Godne uwagi.



ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.