Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Standardy i prawidłowa organizacja stoiska z nabiałem

Autor: Akademia Eurocash 16 września 2015 09:47

Poradnik: Standardy i prawidłowa organizacja stoiska z nabiałem Ekspozycja nabiału powinna być podzielona na dwie strefy, fot. shutterstock.com

Produkty nabiałowe są jednymi z podstawowych produktów żywnościowych, które kupowane są prawie codziennie. Regały z tymi produktami powinny się znajdować w głębi sklepu, tak aby konsument w drodze po nie, zapoznał się z jak największą częścią oferty sklepu.

Ekspozycja nabiału powinna być podzielona na dwie strefy: w ladzie chłodniczej wystawiamy sery ( białe i żółte), jogurty i kefiry, tłuszcze twarde ( masło i mixy do smarowania). Mleko i śmietankę UHT można natomiast wystawić w sąsiadującym z ladą regale - miejsce w chłodni jest kosztowne w utrzymaniu, a te produkty nie wymagają przechowywania w niskiej temperaturze. 

Półka powinna stwarzać wrażenie obfitości, pojedyncze sztuki produktów mogą jedynie odstraszać, a nie zachęcać do zakupu. Nikt nie lubi kupować resztek!

Ze względu na krótkie terminy ważności, dokładając towar bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:

‑FIFO (first in/first out) czyli „pierwsze weszło, pierwsze wyszło - artykuły, które najpierw zostaną złożone do magazynu, również jako pierwsze zostaną wyniesione z magazynu.

- FEFO (first expired/first out) czyli „pierwsze traci ważność, pierwsze wyszło” - towary z najwcześniejszą datą ważności składowane są na początku.

W branży nabiałowej bardzo często pojawiają się na nowości rynkowe. Produkty testowane powinny zajmować ok.  5% powierzchni i powinny być umieszczone w pobliżu dobrze rotujących, markowych artykułów. Produkty marki własnej powinny być umieszczone obok liderów rynkowych w danej kategorii (zawsze po lewej stronie).

W ekspozycji nabiału ogromne znaczenie ma marka produktu, dlatego też bardzo ważne jest, by  ekspozycja w ramach jednego rodzaju produktu była ułożona blokowo markami, a nie np. smakami.

Przy eksponowaniu serów wyróżnia się dwa rodzaje ekspozycji:

 - półka samoobsługowa - umieszcza się tu produkty zapakowane

- półka delikatesowa – tu znajdują się sery na wagę.

Sery układa się według gatunków, z ogólnym podziałem na białe i żółte. Jeżeli sklep w ramach ekspozycji delikatesowej oferuje kilka marek jednego gatunku, to powinny one stać obok siebie.

Kolejną kategorią nabiałową są tłuszcze twarde, które powinny być eksponowane według zastosowania, np.: masło, mixy, margaryna.
Mleka powinno być ułożone według zwartości tłuszczu, jest to najważniejszy aspekt, którym kierują się klienci przy dokonywaniu wyborów zakupowych.

Bardzo ważną kwestią jest zachowanie ciągłości oferty. Z badań konsumenckich wynika, że nabiał jest często zakupem planowanym i jego brak może zniechęcić klienta do zakupów w danym sklepie. Warto zadbać o w miarę możliwości szeroki asortyment, również o dostępność na półce produktów lokalnych producentów.

Kluczową sprawią w przypadku produktów nabiałowych jest zastosowanie właściwego koloru oświetlenia. Ladę nabiałową oświetlamy światłem białym o szerokim spektrum barw, dzięki temu prezentowany w ladzie towar wygląda estetycznie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.